اخبارتازه‌های سیاسی

محکومیت حملات تروریستی شورشیان حوثی به عربستان سعودی توسط اربیل

مسرور بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق، روز یکشنبه (دیروز) حملات تروریستی شورشیان حوثی به عربستان سعودی را محکوم کرد و تاکید نمود که حملات حوثی های یمن به عربستان سعودی، هدفش «بی‌ثبات‌سازی منطقه» است.

آقای بارزانی در توییترش نوشت: «حملات امروز به پادشاهی عربستان سعودی را محکوم می‌کنم. هدف این حملات مکرر به تأسیسات زیرساخت مدنی و حیاتی، بی‌ثبات‌سازی منطقه [غرب آسیا] است».

 این مقام کردستان عراق همچنین در توییتر نوشت: «همبستگی کامل خود با مردم و دولت پادشاهی عربستان سعودی را اعلام می‌کنیم».

 این واکنش در حالیست که « جیک سولیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا، با انتشار بیانیه‌ای و با اشاره به حملات تروریستی شورشیان حوثی به عربستان سعودی، تأکید کرد که این حملات تأُسیسات آب‌شیرین‌کن و زیرساخت‌های نفت و گاز را هدف قرار داده است.

 وی این حملات را « تروریستی» خواند و گفت که حوثی ها این اقدامات را «با حمایت ایران که برای آنها موشک و پهپاد تأمین می‌کند و برای آنان دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند» انجام داده است.

 این مقام آمریکایی این اقدامات را تهدید امنیت جامعه جهانی دانست و گفت که شورای امنیت سازمان ملل صادرات سلاح به یمن را ممنوع کرده است.

 او تأکید کرد که وقت آن رسیده که این جنگ پایان بیابد و این فقط در صورتی ممکن است که انصارالله همکاری با سازمان ملل برای روند گام‌به‌گام کاهش تنش را بپذیرند.

لازم به اشاره است که روز یکشنبه شورشیان حوثی وابسته به جمهوری اسلامی، شماری از تأسیسات مهم سعودی را در چند منطقه مختلف با پهپاد و موشک هدف قرار داد.

دکمه بازگشت به بالا