اخباراقتصادی

نماینده پیشین مجلس: امروز کابینت‌ساز، بنا و کارگر هم برای کار به اربیل عراق می‌روند

یک نماینده پیشین مجلس خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور بابت تحریم‌ها زخم‌های عمیقی برداشته و ما باید در جهت ترمیم این زخم‌ها اقدام کنیم و باعث عمیق‌تر شدن این زخم‌ها نشویم.

معصومه آقاپورعلیشاهی درباره چالش‌های پیش روی دولت در سال جدید گفت: یکی از چالش‌هایی که بسیار مهم است اما متاسفانه دیده نمی‌شود، خروج سرمایه‌های مادی، اجتماعی، فرهنگی و انسانی از کشور است که این روزها سرعت بسیار بالایی گرفته و اگر ادامه‌دار باشد حتی می‌تواند در آینده نه چندان دور برای‌مان بحران ایجاد کند.

آقاپور علیشاهی خاطرنشان کرد: امروز مشاهده می‌کنیم خروج روشنفکران و هنرمندان از کشور بسیار سرعت گرفته است؛ مخصوصا خروج ورزشکاران که این برای شرایط عمومی کشور وضعیت مناسبی نیست و نیازمند آن است که ما یک نگاه جدی به این قضایا داشته باشیم.

وی اظهار داشت: این روزها مشاهده می‌کنیم حتی کابینت‌ساز، بنا و کارگر از ایران برای کار کردن به اربیل عراق می‌روند، یعنی حتی علاوه بر تحصیلکرده‌ها، سرمایه‌های انسانی و نیروهای فنی و بخش صنعت و تولید ما هم در حال خروج از کشور هستند.

این نماینده پیشین مجلس درحالی تحریم‌ها را عامل زخم‌های عمیق اقتصاد کشور معرفی کرده که به گفته کارشناسان، فساد در روابط اقتصادی و اداری، مالی، ارزی و واردات کالا، قاچاق کالا و ارز از جمله عوامل و متغیرهای مؤثر در مشکلات اقتصادی ۲۰ سال اخیر است.

دکمه بازگشت به بالا