سیاسیمقاله

دیوار کوتاه اقلیم کردستان

✍️ اجلال قوامی

?باز هم دیواری کوتاه تر از کردها و به ویژه حکومت اقلیم کردستان پیدا نشد.در دور جدیدی از حمله ها وتخریب ها علیه حکومت اقلیم روزنامه کیهان به مدیر مسئولی حسین شریعتمداری نوک تیز حمله خود را متوجه مسعود بارزانی کرد.در این روزها از اصولگرا و اصلاح طلب همه در یک چیز متفق القول بودند و حملات خود را متوجه آن کردند؛ حکومت اقلیم کردستان و شخص مسعود بارزانی!

?موشک باران اربیل که سپاه پاسداران مسئولیت آن را قبول کرد با واکنش جدی رهبران عراقی و حکومت اقلیم کردستان روبرو گشت.از مسئولان امنیتی حکومت اقلیم تا مقتدا صدر همگی بر دو نکته تاکید داشتند:

?اول اینکه؛ این‌موشک باران نقض حاکمیت ملی عراق است.

دوم؛ در اربیل پایگاه آموزشی اسرائیل وجود نداشته و بیشتر منازل مسکونی آسیب دیده اند. در داخل بر هدف قراردادن پایگاه موساد در اربیل اصرار دارند هر چند برخی اعضای کمسیون امنیت ملی مجلس در صحت و سقم آن تردید کردند اما در عراق و اقلیم کردستان یکصدا بر رد وجود چنین پایگاهی تاکید شد.

?به هر حال از سخنان سخنگوی وزارت امورخارجه در نشست خبری تا موضع گیری دیگر مقامات نشان می دهد که این موشک باران ها صرفا پیامی به حکومت اقلیم کردستان بوده است.اگر چنین است پس با همین‌ منطق باید دیگر کشورهای همسایه و همجوار ایران که اسرائیل در آنها پایگاه دارد هدف حمله موشکی قرار گیرند که ظاهرا در این میان دیوار اقلیم کردستان از همه کوتاه تر است.

دکمه بازگشت به بالا