اخبارتازه‌های سیاسی

اتحادیه اروپا روسیه را با تحریم های بیشتر هدف قرار داد

وزرای دارایی اروپا به طور رسمی بسته چهارم تحریم ها را که بیش از ۶۰۰ شهروند روسیه را هدف قرار می دهد، تصویب کردند.

وزیر دارایی فرانسه این تحریم‌ها را «تصمیمی تاریخی» خواند.

این دور از تحریم‌ها، صادرات کالاهای لوکس و واردات محصولات فولادی و همچنین الیگارشی‌های جدید را هدف قرار می‌دهد.

وزرای دارایی اروپا گفته‌اند که این “سریع ترین و قوی ترین بسته تحریمی است که اتحادیه اروپا تا به حال در تاریخ خود تصویب کرده است.”

تاکنون اسامی افراد و نهادهای روسی مشمول دور جدید تحریم‌ها فاش نشده است.

کمیسیون اروپا در بیانیه ای با استقبال از تصمیم کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه «در پاسخ به تجاوزات وحشیانه روسیه علیه اوکراین و مردمش»، مجموعه جدیدی از تحریم ها را علیه مسکو اعمال کرد.

این بیانیه می افزاید: «این تحریم ها بیشتر به تشدید فشار اقتصادی بر کرملین و فلج کردن توانایی آن برای تأمین مالی حمله به اوکراین کمک خواهد کرد».

در پی این تحریم‌های تازه، واردات محصولات فولادی روسیه به مبلغ تقریبی ۳.۳ میلیارد یورو و سرمایه گذاری در بخش انرژی این کشور ممنوع شد.

اتحادیه اروپا همچنین صادرات محصولات لوکس به روسیه از جمله جواهرات، اتومبیل، چمدان های چرمی، شراب و موسیقی و تجهیزات ورزشی را ممنوع اعلام کرد.

گفتنی است، بسته های تحریمی قبلی علیه روسیه، از جمله، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه، الیگارشی ها و افسران نظامی را هدف قرار داد، بانک های روسیه و بلاروس را از سیستم بانکی بین المللی سوئیفت حذف کرد و فعالیت های پخش رسانه های اسپوتنیک و آر‌تی را ممنوع کرده بود.

دکمه بازگشت به بالا