اخبارتازه‌های سیاسی

هوشیار زیباری: سفیر جمهوری اسلامی درعراق در یک دوره آموزش مسائل دیپلماتیک شرکت کند!

 هوشیار زیباری: سفیر جمهوری اسلامی درعراق در یک دوره آموزش مسائل دیپلماتیک شرکت کند!

 به گزارش شبکه جهانی کلمه، هوشیار زیباری از چهره های سرشناس سیاسی عراق و اقلیم کردستان این کشور به سخنان سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق واکنش نشان داد و گفت:جناب سفیر جمهوری اسلامی از کربلا اعلام می کنند که بمباران اربیل ربطی به [نقض] حاکمیت عراق ندارد؟

 وی اضافه کرد، من فکر می کنم که او باید در یک دوره آموزش مسائل دیپلماتیک و حقوقی در روابط بین الملل، روابط حسن همجواری و احترام متقابل بین کشورها شرکت کند.

 این گفته ها در حالیست که سپاه ایران بامداد ۲۲ اسفند با ۱۲ فروند موشک بالستیک اربیل، پایتخت اقلیم کردستان عراق، را هدف قرار داد و مدعی شد که «مرکز راهبردی توطئه و شرارت» وابسته به اسرائیل را هدف قرار داده است.

در واکنش به این رویداد، شورای عالی قضایی اقلیم کردستان عراق روز دوشنبه ۲۳ اسفند با انتشار بیانیه‌ای، خواستار ارسال پرونده حمله موشکی ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد شد.

 این شورا می گوید: دولت عراق باید همه تدابیر لازم را برای مقابله با نقض حق حاکمیت دولت اتخاذ کند.

از دیگر سو گزارش شده است که وزارت امور خارجه عراق ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی در بغداد را برای تسلیم یادداشت اعتراض احضار کرد.

همزمان، شورای امنیت ملی عراق هم در جلسه‌ای به ریاست مصطفی کاظمی، نخست وزیر این کشور، اعلام کرد که از مجاری دیپلماتیک خواهان توضیح صریح و شفاف ایران درباره موشک‌باران اربیل شده است.

 لازم به اشاره است که مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق روز دوشنبه همراه با مسرور بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان، از این منطقه بازدید کرد و آقای بارزانی گفت که حمله یاد شده به مناطق غیرنظامی و مسکونی صورت گرفته است.

دکمه بازگشت به بالا