اخبارتازه‌های سیاسی

بیانیه ۱۶۰ نماینده خطاب به تیم مذاکره کننده ایران

دو روز پیش مذاکرات وین باز هم متوقف شد. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام این خبر، عوامل خارجی را دلیل وقفه مذاکرات قلمداد کرد. بسیاری از کارشناسان منظور از عوامل خارجی را تقاضای اخیر روسیه و چین می‌دانند.

حالا ۱۶۰ نماینده مجلس در بیانیه‌ای درباره مذاکرات هسته‌ای تأکید کردند، اکنون که بحران اوکراین نیاز غرب را به عرصه انرژی ایران افزایش داده است، نباید بدون توجه به خواسته‌های ایران، نیاز آمریکا به کاهش قیمت نفت تأمین شود.

در بخشی ازین بیانیه آمده است: از تیم مذاکره‌کننده کشورمان می‌خواهیم که در مذاکرات وین خود را محدود به ضرب‌الاجل‌های ساختگی غرب ندانند و با ایستادگی جهت حفظ منافع ملی و مطالبات اصلی و حفظ خطوط قرمز، اهداف اعلامی را بدون فوت وقت پیگیری کنند.

 اکنون که بحران اوکراین نیاز غرب را به عرصه انرژی ایران افزایش داده است، نباید بدون توجه به خواسته‌های به حق ایران، نیاز آمریکا به کاهش قیمت نفت تأمین شود.

گفتنی است در روزهای گذشته درخواست روسیه برای تامین منافعش در برجام علیرغم تحریم‌های مربوط به تهاجم به اوکراین پیچیدگی جدیدی به مذاکرات اضافه کرد.

پیش از این استفانی لیشتنشتاین، خبرنگار پولتیکو، اعلام کرد که مذاکرات به دلیل درخواست دقیقه نودی روسیه برای تضمین، به بن بست خورده است.

دکمه بازگشت به بالا