اخبارتازه‌های سیاسی

دفاع کیهان از مسکو: آمریکا کارشکنی علیه مذاکرات را گردن روسیه می اندازد!

دفاع کیهان از مسکو: آمریکا کارشکنی علیه مذاکرات را گردن روسیه می اندازد! / اعتماد: روسیه به دنبال فریب است!

 شبکه کلمه/ روزنامه اصولگرای کیهان با دفاع از عملکرد روسیه در باره مذاکرات برجام نوشت: آمریکا از یک طرف، از برآورده کردن توقعات مهم ایران در زمینه لغو ساختاری تحریم‌ها و ارائه تضمین معتبر طفره می‌رود؛ از طرف دیگر، همین کارشکنی خود در وین را پای روسیه می‌نویسد تا رسانه‌های غربگرا علیه تیم مذاکره‌کننده ایران فضاسازی کنند و به کوتاه آمدن از کف مطالبات خود وادار سازند.

 همزما با دفاع این روزنامه نزدیک به بیت رهبر ایران ازمسکو، روزنامه اصلاح طلب اعتماد برخلاف این تحلیل نوشت: شکست برجام و ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت، بزرگترین هدیه به مسکو است!

 به گفته این روزنامه، روسیه نیاز دارد تا فشار را از خود بردارد. برای این کار باید نقطه بحران جابه‌جا شود. موضوعاتی مانند حمله چین به تایوان یا درگیری‌های جدید در خاورمیانه یا بن بست در مذاکرات برجام و حالت تهاجمی گرفتن سیاست در ایران می‌تواند بهترین حالت برای روسیه باشد.

 این روزنامه می افزاید: طرح فریب می‌تواند اینگونه رقم بخورد که روسیه تا تامین منافع خود پای سند برجام را امضا نخواهد کرد. تداوم بحران در اوکراین و افزایش تحریم‌ها موجب افزایش قیمت نفت و گاز و تشدید بحران می‌شود. از سویی تندروهای ایرانی و امریکایی، هرکدام با نیاتی به ظاهر متفاوت از نتیجه مذاکرات راضی نیستند.

 اعتماد در ادامه تحلیل خود نسبت به این رویداد نوشت: این در حالی است که عدم قطعیت در پرونده برجام، می‌تواند به معنای خروج دیگر کشورها از آن و فروریختن ساختار بنایی باشد که دولت رییسی هم علیرغم لفاظی‌های تندروهای ایران، به ساختار آن وفادار ماند.

دکمه بازگشت به بالا