اخبارتازه‌های سیاسی

اتحادیه عرب بار دیگر از دخالت نظام ایران و گروه تروریستی حزب الله در مراکش انتقاد کرد

 اتحادیه عرب بار دیگر از دخالت نظام ایران و گروه تروریستی حزب الله در مراکش انتقاد کرد

اتحادیه عرب باری دیگر از حمایت نظام ایران از شبه‌نظامیان تروریستی در کشورهای عربی انتقاد کرد. این بیانیه همچنین تهران و حزب‌الله لبنان را متهم به دخالت در مراکش کرد.

 این بیانیه دخالت های مذکور را در امور داخلی مراکش و حمایت تسلیحاتی و آموزش گروه‌های جدایی‌طلب در این کشور را محکوم کرده است.

بیانیه یاد شده، همچنین استفاده تروریست های حوثی در یمن از پهپادها و موشک‌های ایرانی را «تهدید جدی» برای امنیت و ثبات منطقه و در تضاد با قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت سازمان ملل خوانده است.

نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب ۱۸ اسفند در قاهره برگزار شد و در این نشست از جمله بیانیه کمیته چهارجانبه اتحادیه عرب که به تصویب اعضا رسید.

کمیته چهارجانبه اتحادیه عرب در این بیانیه، مداخله ایران در کشورهای عربی را محکوم کرده و از نظام ایران خواسته است که دست از حمایت تسلیحاتی از «شبه نظامیان تروریستی در برخی کشورهای عربی» بردارد.

نشست کمیته چهارجانبه اتحادیه عرب، شامل عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات متحده عربی، در قاهره به ریاست فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی، برگزار شد.

گفتنی است که مراکش در سال ۹۷ به علت حمایت نظام ایران از گروه جدایی‌طلب جبهه پولیساریو در این کشور، روابط خود با ایران را قطع کرد.

دکمه بازگشت به بالا