اخباراقتصادی

بازرس ویژه رئیس جمهور: خواستار دسترسی عمومی به اطلاعات سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران شد

حسن درویشیان رئیس‌دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور و نماینده ویژه او برای هماهنگی، پیگیری و اجرای نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد در دستگاه‌های اجرایی در نامه ای به رییس سازمان امور اداری و استخدامی، خواستار ایجاد دسترسی عمومی به اطلاعات سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران شد.

او در راستای آنچه سیاست دولت در شفاف سازی و تحقق نظام عادلانه حقوق و مزایای کارکنان دولت خوانده شده و همچنین پیگیری اجرای تکالیف قانونی طی ابلاغیه مورخ ۱۱/۱۲/۱۴۰۰ این درخواست را داده است.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهوری و نماینده ویژه وی برای هماهنگی، پیگیری و اجرای نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد در دستگاه‌های اجرایی در نامه‌ای از میثم لطیفی رییس سازمان اداری و استخدامی کشور خواسته است ضمن ایجاد دسترسی عمومی به گزارش های آماری ماهانه از میانگین های پرداخت حقوق و مزایا در دستگاه های مختلف اجرایی در پایگاه اطلاعاتی آن سازمان، دستور دهد هر چه زود تر امکان دسترسی عمومی به بانک اطلاعاتی از ناخالص پرداختی به مدیران دستگاه های اجرایی فراهم شود.

حساسیت جامعه نسبت به حقوق‌ و مزایای مدیران برای اولین بار از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ آغاز شد. در آنزمان چند شبکه تلگرامی و وب سایت سیاسی موضوع حقوق های نجومی مدیران دولتی را مطرح کردند. بحثی که سرآغازش فیش حقوقی یکی از مدیران بیمه مرکزی بود. البته این موضوع تا همین چند وقت پیش نیز ادامه داشت و در آخرین افشاگری از فیش‌های حقوقی فوق نجومی، مشخص شد که به ۳ سه مدیر ارشد پتروشیمی امیرکبیر، حقوق‌هایی به مبالغ ۸۴ ، ۱۲۵و ۲۱۵ میلیون تومان پرداخت شده است.

دکمه بازگشت به بالا