اخبارتازه‌های سیاسی

وال استریت ژورنال: ریاض و ابوظبی درخواست بایدن برای گفتگوی تلفنی را رد کردند!

شبکه کلمه/ روزنامه آمریکایی “وال استریت ژورنال” فاش ساخت که ولیعهد عربستان سعودی و امارات، درخواست بایدن برای تماس تلفنی را رد کردند.

به گفته این روزنامه، سران دو کشور یاد شده هفته گذشته پس از خودداری از صحبت با بایدن، با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تماس گرفتند و همچنین دو رهبر همچنین با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفتگو کردند.

وال استریت ژورنال به نقل از منابع خود یادآور شد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، درخواست‌های مکرر برای برقراری ارتباط با بایدن را که در تلاش برای بسیج حمایت بین المللی در مورد اوکراین و مهار افزایش قیمت نفت است، رد کرد.

روزنامه مذکور می گوید: تلاش‌های کاخ سفید برای برقرای تماس‌ تلفنی بین رئیس‌جمهور آمریکا با رهبران عربستان و امارات، تاکنون بی نتیجه ماند.

این روزنامه در تحلیل سردی روابط در بین این کشورها با دولت بایدن نوشته بخشی از آن مربوط به سیاست‌های منطقه‌ای دولت بایدن است که حوثی‌ها را از لیست تروریستی بیرون آورد و دنبال قرارداد هسته‌ای با جمهوری اسلامی رفت!

گزارش این روزنامه آمریکایی در حالیست که برخی کارشناسان معتقدند که موضع آمریکا در برابر شورشیان حوثی یمن برای عربستان و امارات مهم بود و آمریکا زمانی که درباره یمن اشاره می‌کرد، می‌گفت این جنگ آمریکا نیست، حالا عربستان سعودی و امارات نیز به اوکراین اشاره می‌کنند و می‌گویند اوکراین جنگ ما نیست!

دکمه بازگشت به بالا