اخباراقتصادی

وزیر کار: حداقل حقوق کارگران تا اوایل هفته آینده‌ تعیین می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال آینده گفت: جلسات شورای عالی کار به این منظور با حضور نمایندگان کارگران و کارفرمایان در محل وزارت کار برگزار می‌شود، تاکنون جلسات مکرری برگزار شده است، چهارشنبه این هفته هم یک جلسه دیگر برگزار می‌شود و به موازات جلسه شورای عالی کار نشست‌های کمیته حقوق و دستمزد هم برگزار خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تلاش ما این است که حداقل حقوق کارگران اوایل هفته آینده نهایی شود.

به نقل از ایسنا، نمایندگان کارگری در شورای عالی کار بر این تاکید دارند که حداقل حقوق کارگران در سال آینده باید بر پایه سبد معیشتی به میزان ۸ میلیون و ۹۷۹ هزار تومان تعیین شود.

این درحالی است که در لایحه پیشنهادی دولت در لایحه بودجه، حداقل حقوق در سال آینده ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود، اما کمیسیون تلفیق مجلس حقوق کارمندان برای سال آینده را ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را به تصویب رسانده است.

اما باید دید شورای عالی کار در واپسین روزهای امسال و با توجه به تورم بالای ۴۰ درصد نسبت به تعیین مزد عادلانه تصمیم‌گیری خواهد کرد.

دبیر کل کانون شورای اسلامی کار سراسر کشور چند روز پیش گفت: با دستمزد فعلی، کارگران دیگر رغبتی برای کار ندارند و حقوق فعلی شاید تنها بتواند کفاف یک‌سوم ماه زندگی یک کارگر را دهد.

احمدرضا معینی با بیان اینکه دولت و مجلس کف حقوق کارمندان را برای سال آینده ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کردند، گفت: انتظار می‌رود نمایندگان کارفرمایان و دولت بتوانند عدد مناسبی را برای مزد سال آینده در نظر بگیرند.

دکمه بازگشت به بالا