اخبارتازه‌های سیاسی

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا: روسیه جنگ اوکراین را خواهد باخت

هربرت ریموند مک مستر، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا و ژنرال بازنشسته، روز دوشنبه در مصاحبه ای با فرانس ۲۴ گفت که اوکراین می تواند در جنگ با روسیه پیروز شود.

آقای مک مستر، به اسکای نیز گفت: پوتین قبلاً در تهاجم خود به اوکراین شکست خورده است؛ “زیرا او تصور می کرد غرب ضعیف است و اوکراین نمی جنگد.”

مک مستر گفت ارتش روسیه با مقاومت شدید اوکراینی‌های مورد حمایت غرب متحد روبرو خواهد بود.

، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا گفت، با این حال، از اینکه پوتین ممکن است حمله ای همه جانبه به کیف انجام دهد، می ترسد، مشابه حمله ای که او به گروزنی در چچن و حلب سوریه انجام داد. او از کشورهای غربی خواست تا با ارسال تسلیحات پیشرفته‌تر و ایجاد پست‌های آموزشی در غرب این کشور، کمک بیشتری به اوکراین انجام دهند.

مک مستر پیش‌بینی کرد که هدف نهایی پوتین به اوکراین محدود نمی‌شود، بلکه او به مولداوی و گرجستان نیز توجه دارد. او از جهان خواست تا تهدید استفاده روسیه از دستگاه هسته‌ای را جدی بگیرد، به‌ویژه در شرایطی که روسیه در اوکراین در حال مبارزه است و با تحریم‌های فلج‌کننده جبهه متحد قدرت‌های غربی مواجه است.

همزمان فرمانده ارشد سابق نیروی زمینی ارتش آمریکا در اروپا می گوید، معتقد است که نیروهای روسی نمی‌توانند کی‌یف، پایتخت اوکراین را به دلیل وسعت بسیار زیاد این شهر و مقاومت دیده شده هم از طرف ارتش اوکراین و هم از سوی شهروندانش تصرف کنند.

بن هاجز، ژنرال در گفتگو با CBS NEWS خاطر نشان کرد: “استراتژی اولیه” ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه هنگام حمله به اوکراین شامل یورش سریع به شهرهای بزرگ، برکنار کردن ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری طرفدار غرب در این کشور و جایگزینی او با یک فرد دوستدار روسیه، “شکست خورده است.”

دکمه بازگشت به بالا