اخبارتازه‌های سیاسی

مورا پس از بازگشت کنی به ایران: مذاکرات وین تمام شده؛ فقط تصمیم سیاسی مانده است!

انریکه مورا، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در گفت‌وگوهای احیای برجام، در توییتر نوشت: «دیگر نه مذاکراتی در سطح کارشناسی قرار است اتفاق بیافتد، و نه نشست‌های رسمی. زمان آن رسیده که طی روزهای آینده با اتخاذ تصمیم‌های سیاسی مذاکرات وین خاتمه یابد. مابقی سروصدا و جنجال است.»

این توییت آقای مورا پاسخی است به علی باقری کنی، نماینده ارشد ایران در مذاکرات وین که گفته است: امشب در سفری کوتاه به تهران می‌رویم تا در پایتخت ایران رایزنی کنیم. مذاکرات در سطح کارشناسی و دیدارهای رسمی من در وین ادامه خواهد داشت.

یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران در وین به ایرانا گفته است: تصمیمات سیاسی از سوی همه طرف های مذاکره و آمریکا همان چیزی است که برای جمع‌بندی مذاکرات لازم است.

وی روز دوشنبه افزود: تصمیمات سیاسی از سوی همه طرف های مذاکره و نیز آمریکا همان چیزی است که برای جمع‌بندی مذاکرات مورد نیاز است.

این منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران در وین در عین حال گفت: جلسات کارشناسی و غیررسمی همواره میان ایران و سایر طرفها به صورت دوجانبه یا چندجانبه برگزار شده و خواهد شد.

به گزارش روزنامه «وال استریت ژورنال» مقامات جمهوری اسلامی گفته‌اند باقری‌ کنی به زودی به وین بازخواهد گشت اما دو دیپلمات غربی می‌گویند که معلوم نیست وی چرا رفت و چه زمانی برمی‌گردد.

همچنین یک دیپلمات ارشد غربی گفت، «اگر اکنون تصمیمات نهایی در واشنگتن و تهران گرفته نشود، این توافق در خطر جدی قرار خواهد گرفت.»

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارشی نوشت «بازگشت باقری‌ کنی به تهران از نشانه‌های افزایش فشار بر تهران است، زیرا به‌نظر می‌رسد مذاکرات به پایان خود نزدیک می‌شود.»

دور هشتم مذاکرات از ششم دی‌ماه سال جاری در وین آغاز شده است و شرکت‌کنندگان سرگرم تکمیل پیش‌نویس متن توافق و تصمیم‌گیری در مورد برخی موضوعات اختلافی بوده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا