اخبارتازه‌های سیاسی

وال استریت ژورنال: روسیه شبه‌نظامیان سوری را برای جنگ در اوکراین استخدام کرده!

به گزارش شبکه جهانی کلمه، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از چهار مقام آمریکایی فاش ساخته که ارزیابی آمریکایی‌ها نشان می‌دهد که روسیه ، طی روزهای اخیر شبه‌نظامیانی را از سوریه جذب کرده است.

 براساس این گزارش، مسکو امیدوار است که تجربه و تخصص این شبه نظامیان خارجی در نبرد شهری بتواند برای تصرف کی‌یف راهگشا باشد و ضربه‌ای مهلک به دولت اوکراین وارد آورد.

این گزارش در عین حال گفته که مشخص نیست چه تعداد شبه‌نظامی جذب شده‌اند اما برخی از آنها وارد روسیه شده و برای ورود به جنگ آماده می‌شوند.

این خبر درحالیست که روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، نیز گزارش داده که میانجی‌های سوری به نمایندگی از پایگاه «حمیمیم» در غرب سوریه، در دمشق و مناطق دولتی، شروع به امضای قرارداد با تعدادی از مردان جوان کردند تا در کنار ارتش روسیه در اوکراین بجنگند.

 گروه موسوم به «ثروتمندان جنگ» نزدیک به رژیم اسد در توزیع پیش نویس قراردادها بین این جوانان نقش داشته که شامل پیشنهاد هفت هزار دلاری به هر فرد برای مدت هفت‎ماه کار در «حفاظت از تاسیسات» در اوکراین است.

 فهرست «نامزدهای جدید» شامل حدود ۲۳ هزار مرد جوان است که در کنار نیروهای دولتی در گروه شبه نظامی «انجمن البستان» که وابسته به رامی مخلوف پسر عموی بشار اسد رئیس جمهور سوریه بود، جنگیده بودند و سپس منحل شد و این داوطلبان همچنین از «نیروهای دفاع ملی» وابسته به کمیته‌های مردمی که ایران از سال ۲۰۱۲ به تأسیس آن کمک کرد، سپس با مداخله نظامی روسیه در پایان سال ۲۰۱۵ و کاهش عملیات نظامی در دو سال گذشته بین نیروهای دولتی و مخالفان، نقش آن کاهش یافت.

 گفتنی است که پیش ازاین خبرهایی از احتمال پیوستن بخشی از مخالفان اسد به جبهه اوکراین نیز منتشر شده بود.

دکمه بازگشت به بالا