اخبارتازه‌های سیاسی

سوری‌ها برای جنگ به اوکراین اعزام می شوند؛ بخشی در حمایت از روسیه و بخشی در حمایت از اوکراین!

به گزارش روزنامه  الشرق الاوسط چاپ لندن، میانجی‌های سوری به نمایندگی از پایگاه «حمیمیم» در غرب سوریه، در دمشق و مناطق دولتی، شروع به امضای قرارداد با تعدادی از مردان جوان کردند تا در کنار ارتش روسیه در اوکراین بجنگند.

گروه موسوم به «ثروتمندان جنگ» نزدیک به رژیم اسد در توزیع پیش نویس قراردادها بین این جوانان نقش داشته که شامل پیشنهاد هفت هزار دلاری به هر فرد برای مدت هفت‎ماه کار در «حفاظت از تاسیسات» در اوکراین است.

فهرست «نامزدهای جدید» شامل حدود ۲۳ هزار مرد جوان است که در کنار نیروهای دولتی در گروه شبه نظامی «انجمن البستان» که وابسته به رامی مخلوف پسر عموی بشار اسد رئیس جمهور سوریه بود، جنگیده بودند و سپس منحل شد و این داوطلبان همچنین از «نیروهای دفاع ملی» وابسته به کمیته‌های مردمی که ایران از سال ۲۰۱۲ به تأسیس آن کمک کرد، سپس با مداخله نظامی روسیه در پایان سال ۲۰۱۵ و کاهش عملیات نظامی در دو سال گذشته بین نیروهای دولتی و مخالفان، نقش آن کاهش یافت.

پیش ازین خبرهایی از احتمال پیوستن بخشی از مخالفان اسد به جبهه اوکراین نیز منتشر شده بود.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک یک منبع دیپلماتیک و نظامی روس مدعی شد که تعدادی از نیروهای امنیتی اوکراین در کنار افسران اطلاعاتی ترکیه اخیرا به شمال سوریه رفته و با سران مخالفان اسد دیدار کرده‌اند.

به نوشته اسپوتنیک، آن‌ها وارد شهرهای عفرین و اعزاز در شمال استان حلب شده و با گروه های مستقر در آن‌جا برای جذب و اعزامشان به اوکراین گفت‌و‌گو کرده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا