اخبارتازه‌های سیاسی

 رونمایی از «دو شهر موشکی و پهپادی» زیرزمینی توسط سپاه

همزمان با تنش های منطقه ای و همچنین سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران ، سپاه پاسداران از «دو شهر موشکی و پهپادی» زیرزمینی خود رونمایی و اعلام کرد در این شهر پهپادهایی با برد دو هزار کیلومتر وجود دارد.

 رسانه ها سپاه درباره این اقدام می گویند : این پایگاه‌های تونلی که در دل کوه‌های مرتفع ساخته شده است، محل نگهداری سامانه‌های موشکی زمین به زمین با تجهیزات پیشرفته و نیز پهپاد‌های تهاجمی نفوذ پذیر در شبکه‌های راداری و پدافندی دشمن است.

گفته می شود که اولین بار است که نیروی هوافضای سپاه از یک پایگاه زیرزمینی پهپادی رونمایی می‌کند.

در همین راستا سپاه نیوز نوشته است که پهپاد‌هایی با برد ۲ هزارکیلومتر، سکو‌های پرتاب موشک‌های دو فروندی، سکو‌های پرتاب چند فروندی پهپاد با دقت و کیفیت ترکیب این سامانه‌ها اخیراً در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ به نمایش گذاشته شده بود.

لازم به اشاره است که کارشناسان نظامی معتقدند که این قدرت‌نمایی می‌تواند در راستای ایجاد رعب و وحشت برای دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای جمهوری اسلامی و همچنین در راستای نمایش پیشرفت و موفقیت سپاه جهت فریب داخلی باشد و در حقیقت توجیهی برای افزایش بیشتر بودجه نیروی دریایی سپاه در مقایسه با ارتش در سال آینده خورشیدی.

تهران اعلام کرده که برنامه موشکی‌اش برای بازدارندگی در برابر حمله خارجی است اما قدرت‌های غربی و متحدان منطقه‌ای آنها این برنامه را تهدیدی علیه امنیتی منطقه و جهان می‌بینند.

ایران تنها کشور فاقد سلاح هسته‌ای است که موشک‌هایی با برد دو هزار کیلومتر ساخته است. همین موجب شده تا ظن تلاش برای ساخت کلاهک هسته‌ای تقویت شود.

آمریکا و متحدانش معتقدند برنامه موشک های بالستیک ایران -که می‌تواند به قابلیت حمل کلاهک اتمی ارتقاء یابد- مغایر قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است که تحریم‌های مربوط به برنامه هسته‌ای را لغو می کرد.

دکمه بازگشت به بالا