اخبارتازه‌های سیاسی

لاوروف: جنگ جهانی سوم اتمی و فاجعه آمیز خواهد بود

 لاوروف: جنگ جهانی سوم اتمی و فاجعه آمیز خواهد بود!

سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با الجزیره تاکید کرد که وضعیت کریمه به عنوان بخشی از روسیه غیرقابل مذاکره است.

او گفت: جنگ جهانی سوم یک جنگ هسته‌ای ویرانگر خواهد بود؛ بایدن باتجربه است و می‌داند هیچ جایگزینی برای تحریم‌ها به جز جنگ جهانی وجود ندارد.

آقای لاوروف همچنین با اشاره به وضعیت اوکراین گفت که مسکو خود را برای دور دوم مذاکرات با کی یف آماده می کند، اما طرف اوکراینی به دستور واشنگتن وقت کشی می‌کند.

پیش ازین نیز سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در یک سخنرانی ویدئویی در کنفرانس خلع سلاح گفت که مسکو معتقد است که دریافت تضمین های امنیتی الزام آور قانونی از اعضای ناتو از اهمیت بالایی برخوردار است.

لاوروف تأکید کرد: همکاران غربی [ما] هنوز هیچ تمایلی برای ارائه تضمین‌های امنیتی الزام‌آور درازمدت به روسیه نشان نداده‌اند. برای ما، دستیابی به این اهداف از اهمیت بالایی برخوردار است.

آقای لاوروف تاکید کرد که موضوع در اینجا امتناع از گسترش بیشتر ناتو و کنار گذاشتن فرمول بخارستاست که اوکراین و گرجستان را به عضویت بلوک نظامی تحت رهبری ایالات متحده می بیند.
او گفت: کشورهای غربی باید از ایجاد تاسیسات نظامی در قلمرو کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق، از جمله استفاده از زیرساخت‌های آنها برای انجام هرگونه فعالیت نظامی خودداری کنند. وزیر امور خارجه روسیه افزود: لازم است توانایی‌های نظامی و زیرساختی ناتو به وضعیت سال ۱۹۹۷، زمانی که قانون تأسیس ناتو-روسیه تصویب شد بازگردد.

دکمه بازگشت به بالا