اخبارتازه‌های سیاسی

اوکراین: تا روسیه جنگ را متوقف نکند، مذاکرات صلح اتلاف وقت است

رئیس جمهوری اوکراین در مصاحبه‌ای مشترک با رویترز و سی.ان.ان گفت، مذاکرات بین روسیه و کی‌یف اتلاف وقت است.

«ولودیمیر زلنسکی» در این مصاحبه، از یک ساختمان در مکانی نامشخص در کی‌یف گفت: شما اول از همه باید صحبت کنید. همه باید درگیری را متوقف کنند و به نقطه‌ای که پنج شش روز پیش از آنجا درگیری‌ها آغاز شد، برگردند. توقف بمباران مردم مهم است و ما بعد از آن می‌توانیم به سمت جلو حرکت کنیم و پای میز مذاکره بنشینیم.

مقام‌های اوکراینی و روسی روز دوشنبه در مرز بین اوکراین و بلاروس پشت میز مذاکره قرار گرفتند.

زلنسکی نیز در ادامه صحبت‌هایش به رویترز و سی.ان.ان گفت: تا اینجا به نتیجه‌ای که دوست داریم، نرسیده‌ایم. ما یکسری سیگنال‌هایی را دریافت کرده‌ایم. وقتی هیات مذاکره کننده به کی‌یف برگردد، ما به تحلیل آنچه که شنیده شده می‌پردازیم و تصمیم‌های لازم را برای برگزاری دور دوم گفت‌وگوها می‌گیریم.

رئیس جمهوری اوکراین همچنین ادامه داد: همزمانی گلوله باران با فرآیند مذاکره امری بدیهی بود. من معتقدم که روسیه در تلاش است تا به روشی که پیچیده نیست، به ما فشار بیاورد. زمان را تلف نکنیم. ما چنین تاکتیک‌هایی را نمی‌پذیریم.

زلنسکی در بخش دیگری از این مصاحبه بار دیگر بر درخواست‌هایش از جامعه بین‌الملل برای کمک کردن به اوکراین تاکید کرد و هشدار داد، در صورت سقوط دولت کی‌یف، این نبرد می‌تواند پیامدهای جدی در قاره اروپا به همراه داشته باشد.

وی همچنین به کشورهای عضو ناتو تاکید کرد تا منطقه پرواز ممنوع ایجا کنند تا نیروی هوایی روسیه متوقف شود و این مساله را نیز مطرح کرد که این اقدام یک روش پیشگیرانه است و به معنای دامن زدن به جنگ نیست که می‌تواند ناتو را وارد جنگ با روسیه کند.

دکمه بازگشت به بالا