اخبارتازه‌های سیاسی

بایدن: پوتین نمی‌داند چه چیزی در راه است!

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، به ولادیمیر پوتین هشدار داد که رهبر روسیه: «نمی‌داند چه چیزی در راه است». او اما توضیح بیشتری نداد.

 پیش ازاین، رئیس‌جمهور اوکراین از جو بایدن همتای آمریکایی خود خواسته بود پیامی قوی و «مفید» درباره تهاجم روسیه ارائه کند.

 بایدن در جریان سخنرانی سالانه خود در کنگره ضمن انتقاد شدید از ولادیمیر پوتین اظهار کرد: او دچار اشتباه محاسباتی در اوکراین شده است. پوتین تصور می‌کرد می‌تواند اوکراین را ظرف چند روز به زانو در آورد، اما حالا می‌بیند که با دیواری مستحکم و قوی رو به روست که هرگز تصورش را هم نمی‌کرد.

 رئیس‌جمهور آمریکا گفت: آمریکا و متحدانش به شدت برای حملات روسیه به اوکراین آمادگی داشتند و ما به کی یف برای مقابله با مسکو کمک می کنیم. ایالات متحده آسمان خود را برای تمامی هواپیماهای روسی می بندد. من از تمامی ابزارها برای حفاظت از کسب و کارها و مصرف کنندگان آمریکایی در مقابل تحریم های اعمال شده علیه روسیه بهره خواهم گرفت.

 رییس جمهور آمریکا همچنین گفت: جنگ پوتین علیه اوکراین از پیش برنامه ریزی شده بود و بدون هیچ تحریک جهانی اتفاق افتاد. پوتین تصور می‌کرد غرب و ناتو پاسخی به این اقدام نظامی روسیه نخواهند داد. ولی او اشتباه کرد. ما از قبل آماده بودیم.

 بایدن در سخنرانی خود در کنگره گفت: «در حالی که ممکن است پوتین در میدان نبرد دستاوردهایی داشته باشد، اما در درازمدت بهای بالایی را خواهد پرداخت.»

دکمه بازگشت به بالا