اخبارتازه‌های سیاسی

آخرین تحولات جنگ اوکراین؛ از کاروان نظامی روسیه به امتداد بیش از شصت کیلومتر تا شدت درگیری ها

شبکه کلمه/ گزارش های منابع رسانه ای حاکی است که کاروان نظامی روسیه که به سمت کی‌یف در حرکت است بیش از شصت کیلومتر امتداد دارد.

 این گزارش بر اساس تصاویری شرکت ماهواره‌ای ماکسار، منتشر شده است.

شرکت مذکور فاش ساخته که این کاروان که شامل خودروهای زرهی، تانک و توپخانه است کمتر از سی کیلومتر با مرکز شهر کی‌یف فاصله دارد.

این گزارش همچنین می گوید که نیروهای زمینی و بالگردهای جنگی روسیه در جنوب بلاروس، در حدود سی کیلومتری مرز این کشور با اوکراین مستقرند.

شرکت مذکور همچنین تصاویر ماهواره‌ای جدیدی را منتشر کرد که یک کاروان نظامی روسیه را در نزدیکی منطقه ایوانکیف در حدود ۶۰ کیلومتری شمال غربی پایتخت اوکراین نشان می‌داد.

این گزارش در حالیست که مقامات نظامی اوکراین گفته اند که بیش از پنج هزار و هفتصد سرباز روسیه در پنج روز اول درگیری شدید در این کشور کشته شده اند.

از دیگر سو، فرماندار خارکف اعلام کرد که نیروهای ولادیمیر پوتین مناطق مسکونی را با موشک های گراد هدف قرار داده اند.

موشک‌های گراد یک سیستم توپخانه ای سوار بر کامیون است که قادر به شلیک ده ها راکت به طور همزمان است.

امروز، ازخارکف که دومین شهر بزرگ اوکراین است، تصاویر و ویدیوهایی زیاد منتشر شده که حاکی از انفجارهای بزرگ در این شهر است.

در همین زمینه، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین بمباران شهر مذکور را که منجر به کشته شدن ده ها غیرنظامی شد، جنایت جنگی توصیف کرد.

از دیگرسو، مقامات اوکراینی تایید کردند که دست کم ۷۰ سرباز در حمله توپخانه روسیه کشته شدند.

 در این راستا، گروه ها و فعالان حقوق بشر هم هشدار دادند که ممکن است جنایات جنگی در جریان تهاجم روسیه رخ داده باشد. دادگاه کیفری بین المللی به دنبال آغاز تحقیقات خود در مورد این اتهامات است.

دکمه بازگشت به بالا