اخباراهل سنت

اعلام حمایت مجدد مردم آزادشهر از مولانا گرگیج

ه گزارش شبکه جهانی کلمه، مردم آزادشهر استان گلستان در یازدهمین جمعه متوالی، روز گذشته ( جمعه، ۶ اسفند) ، مراسم نماز جمعه را در این شهر برگزار نکردند و به جای آن در گالیکش، نماز جمعه را برگزار نمودند.

 این اقدام در اعتراض به حکم حکومتی عزل غیر قانونی مولانا محمد حسین گرگیج انجام می شود.

در همین ارتباط، تصاویر ارسالی به خبرنگار شبکه جهانی کلمه نشان می دهد که مردم گالیکش روز گذشته با شعارهای حمایتی از مولانا گرگیج اعلام حمایت کردند.

لازم به اشاره است که پیشتر، پس از آنکه مولانا محمدحسین گرگیج، امام جمعه‌ اهل سنت آزادشهر در پی حکمی حکومتی از سوی دفتر علی خامنه‌ای، بصورت غیرقانونی عزل شد؛ بسیاری از شهروندان بلوچ و علمای جمعه و مدرسین حوزه های علمیه اهل سنت و همچنین فعالین مدنی در سراسر ایران، علاوه بر تایید سخنان مولانا گرگیج، نسبت به دخالت های جمهوری اسلامی در امور مذهبی اهل سنت اعتراض کرده‌ و خواستار پایان دادن این دخالت ها شده اند.

 همچنین پس از آنکه کاظم نورمفیدی، نماینده‌ خامنه‌ای در استان گلستان، در اقدامی غیرمعمول مولوی گرگیج‌ را عزل و مولوی مشعوف را جایگزین او کرد، آقای مشعوف در اولین سخنرانی خود، با اعلام حمایت از مولانا گرگیج، جایگاه امامت جمعه آزادشهر را برازنده و زیبنده مولانا گرگیج دانست و حکم نماینده ولی فقیه گلستان را نپذیرفت.

دکمه بازگشت به بالا