اخبارتازه‌های سیاسی

اعتصاب سراسری معلمان ایران برای هفتمین بار طی سه ماه گذشته

شبکه کلمه/ درحالیکه امروز، معلمان ایران برای هفتمین بار طی سه ماه گذشته، مطالبات بر زمین مانده‌شان را در صدها شهر ایران به عرصه خیابان آورده‌اند، معاون رئیس جمهوری ایران، باعث و بانی اعتراضات معلمان را دولت روحانی معرفی کرده است.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی، معاون رئیس در نشست سالانه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: دولت قبل بر سر راه دولت سیزدهم مین‌هایی کاشته که سبب افزایش مطالبات صنفی و قومیتی شده است، که یکی از شواهد آن اعتراضات معلمان است.

این درحالی است که اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان با مخالفت دولت سیزدهم روبرو شده است و معلمان شعار میدهند: شش کلاس دروغگو حاصل وعده‌هات کو؟

امروز سه‌شنبه سوم اسفند ماه اعتراضات سراسری معلمان در شهرهایی چون، تهران، اصفهان. مشهد، خرم‌آباد، شیراز، لاهیجان، شازند، خنداب، اراک، یزد، تبریز، کرج، اهواز، کرمانشاه، لنگرود، سنندج، بهشهر، اردبیل، همدان، بابلسر، مریوان، شوش دانیال، زاهدان، لنده، کوهدشت، آمل، زرین دشت فارس، سمیرم، کهگیلویه و بویر‌احمد، ایلام، ارومیه، سقز و زیویه، جوانرود، شهرکرد، قیر و کازرین برگزار گردید.

معلمان شعار میدادند: «معلم می‌ماند، جهالت می‌میرد»، «معلم بپاخیز برای رفع تبعیض»، «معلم زندانی آزاد باید گردد» و «با اهل قلم هر که درافتاد ور افتاد».

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران در قطعنامه پایانی تجمع امروز، ضمن پاسداشت روز دوم اسفند روز جهانی زبان مادری آورده است که زمینه‌ی اصلی رشد و تعالی آموزش و پرورش و دانشگاه را سرمایه ی اقتصادی فراهم می کند، بدون تامین بودجه ی کافی، این دو نهاد هرگز نخواهند توانست به اهداف متعالی خود دست یابند. این قطعنامه یادآور شده است که بیش از ۱۴‌سال است حاکمیت قانون مدیریت خدمات کشوری را اجرا نمی کند، قانون رتبه بندی معلمین ، قانون همسان سازی بازنشستگان به بازی گرفته شده است، معلمان روشنگر را زندانی، تبعید، اخراج، بازداشت، سرکوب و تهدید می کند و دایره‌ی سرکوب هر روز گسترده تر می شود. شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران تاکید کرده است که همچنان بر عهد و پیمان خود با معلمان سرزمینش وفادار است و تا تحقق خواسته هایش تمام توان خود را به کار می بندد.
شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران در قطعنامه پایانی
خود تصرح کرده است: ایمان واثق داریم که آینده ایران در گرو جنبش کنونی معلمان ایران رقم می خورد.

دکمه بازگشت به بالا