اخبارفرهنگی و ادبی

تبعیض آموزش و پرورش در آزمون استخدامی سال ۱۴۰۰ برای سیستان و بلوچستان

تبعیض آموزش و پرورش در آزمون استخدامی سال ۱۴۰۰ برای سیستان و بلوچستان

شبکه کلمه/ آموزش و پرورش در اقدامی غیر معمول در آزمون استخدامی سال ۱۴۰۰، نرخ باروری هر شهرستان را ملاک قرار داده و استان سیستان و بلوچستان را عملا حذف کرده است.

 مقامات جمهوری اسلامی در دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش امسال، میزان نرخ باروری شهرستان محل زادگاه داوطلب را ملاک استخدام قرار داده است.

 در دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش، تبصره قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت آمده که امتیازات این بند مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه داوطلب یا فرزند وی بالای ۲.۵ نباشد.

 براساس داده‌های مرکز آمار ایران، نرخ باروری کل استان سیستان و بلوچستان ۳.۴ است و از میانگین باروری کل کشور در سال گذشته ۱.۸ فرزند به مراتب بیشتر است.

 اکبر رئیسی نویسنده و فعال فرهنگی بلوچ ضمن ابراز نگرانی از تبعیض آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان می گوید که با بررسی آمار ثبت احوال در کل کشور متوجه خواهیم شد که سیستان و بلوچستان تنها استانی است که از این بذل و بخشش شاهانه جمهوری اسلامی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۴۰۰ کنار گذاشته شده است.

 این در حالیست که مسئولین جمهوری اسلامی از عدم توسعه یافتگی، محرومیت و عدم ماندگاری نیروهای استخدام شده در ادارات این استان گلایه می کنند؛ اما با این وجود باز هم آنها را از استخدام محروم می کنند.

 میرعبدی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفته بود: هم اکنون ۳۲ هزار و ۷۷۹ نیروی انسانی در سراسر استان در حال خدمت هستند و با کمبود ۱۲ هزار و ۴۲۳ معلم در این استان روبرو هستیم.

دکمه بازگشت به بالا