اخبارورزشی

آیا فیفا تیم ملی فوتبال ایران را از جام جهانی حذف می‌کند؟

به گزارش دویچه‌وله فارسی، پشت پرده حذف احتمالی تیم ملی فوتبال ایران از سوی فیفا برمی گردد به موضوع دخالت سیاست در امور فدراسیون فوتبال ایران.

سپهر خرمی، خبرنگار ورزشی در ایران، در گفت‌و‌گو با این رسانه فارسی زبان خارج از کشور می‌گوید: «محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در تحولات اخیر فدراسیون فوتبال ایران و عزل عزیزی خادم، نقش دارد.»

خرمی ادامه می‌دهد: «میرشاد ماجدی از نزدیکان قالیباف است. قالیباف نیز به مصطفی آجرلو وصل است. به این خاطر قرار است که شرایط را برای انتخاب آجرلو به عنوان رئیس جدید فدراسیون فراهم کنند.»

گفتنی است پس از عزل شهاب‌‌الدین عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال ایران، میرشاد ماجدی از روز ۲۸ بهمن به عنوان سرپرست موقت فدراسیون این کشور آغاز به کار کرده است.

این خبرنگار ورزشی همچنین تصریح می‌کند که عدم اجازه حضور تماشاگران زن در استادیوم‌های ایران در چارچوب دیدارهای باشگاهی و نیز ورود “گزینشی” زنان به ورزشگاه برای تماشای دیدارهای ملی نیز در محور بررسی فیفا پیرامون اتخاذ مجازات احتمالی برای فوتبال ملی ایران قرار گرفته است.

موضوع حذف تیم ملی ایران از رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ در محافل ورزشی و رسانه‌ای ایران مورد بحث قرار گرفته است.

در همین رابطه حسن کامرانی‌فر، دبیر کل فدراسیون فوتبال ایران، در یک گفت‌و‌گوی تلویزیونی، به طور غیرمستقیم این موضوع اشاره کرد.

دکمه بازگشت به بالا