اخباراهل سنت

قطع نان حوزه علمیه اهل سنت گالیکش، توسط یک روحانی افراطی در استان گلستان!

به گزارش شبکه جهانی کلمه، پس از عزل مولانا گرگيج از امامت جمعه اهل سنت آزادشهر و همچنین حمایت مردم گالیکش از ایشان، نهادهای حکومتی فشار را بر دارالعلوم فاروقيه گاليكش افزایش داده اند.

 براساس گزارش های دریافتی، در تازه ترین اقدام، حجت الاسلام نورعلی دیلم، رئیس مرکز بزرگ شمال کشور، سهمیه نان حوزه علمیه اهل سنت دارالعلوم فاروقیه گالیکش را قطع کرد.

 به گفته یک منبع مطلع، این مقام حکومتی، تمام نانوایهای این شهرستان را در صورت دادن نان به این مرکز علمی و مذهبی به قطع سهمیه آرد و در صورت تکرار به پلمب شدن تهدید کرده است.

 فعالان اهل سنت معتقد هستند که حجت الاسلام نورعلی دیلم یکی از روحانیون افراطی است که از عوامل تفرقه در استان گلستان و حتی کشور محسوب می شود.

 براساس گفته های این فعالان، مردم این استان، اعم از شیعه و سنی، بارها خواهان برکناری او از منصب ریاست مرکز بزرگ شمال کشور شده اند.

 گفتنی است بعد از واگذاری منصب ریاست مرکز بزرگ شمال کشور به او، جوشهرستان گالیکش امنیتی و همچنین اوضاع استان گلستان متشنج و بسیار نگران کننده شده است؛ از وی به عنوان یکی از عوامل اصلی عزل مولانا گرگيج نام برده شده است.

دکمه بازگشت به بالا