اخبارتازه‌های سیاسی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: رئیس جمهوری، وزارت خارجه و مجلس در مورد قرار داد با چین توضیح دهند!

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتقاد از عدم شفاف‌سازی در مورد جزئیات قرارداد با چین، معتقد است که اگر این قرارداد برای ملتِ ایران سود و منفعت دارد، پس چرا جزئیات آن را از مردم پنهان می‌کنند؟

مجید انصاری گفته: ما در ادبیات حقوقی معاهده‌نامه، قرارداد و مقابله‌نامه داریم، اما چیزی تحت عنوان «سند همکاری» نداریم. او می گوید: هنوز نمی‌دانم منظور طراحان از «سند» چیست! اگر منظور یک پیش‌نویس یا تفاهم‌نامه‌ای است سوالی پیش می‌آید این است که چرا اسم آن را «تفاهم نامه» نمی‌گذارند؟!

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داده است: مسئله این است که آقایان به طور ابهام آمیزی عنوان « سند همکاری ۲۵ ساله» را بر روی این مسئله می‌گذارند؛ اما اگر بکار بردن واژه «سند» برای دور زدن قانون، مجلس و دیگر نهادهای کشور باشد این مسئله یک عمل غیرقانونی است.

مجید انصاری در گفتگو با سایت دیدبان ایران با اظهار بی‌اطلاعی از ماهیت سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین گفته است: این هشدار را به وزارت امور خارجه و مجلس شورای اسلامی می‌دهم که اگر این سند، سندی است که جنبه عملیاتی دارد؛ باید طبق قانون اساسی هر قسمت آن در هر موضوعی در قالب قراردادهای جداگانه تنظیم شده و از طرف دولت به مجلس شورای اسلامی رفته و به تصویب نمایندگان برسد.

او همزمان از ابراهیم رئیسی خواسته تا در رابطه با سند همکاری با چین به افکارعمومی توضیح دهد.

دکمه بازگشت به بالا