اخبارتازه‌های سیاسی

شکست یک عملیات دیگر برون مرزی جمهوری اسلامی؛ خنثی شدن طرح ترور یک تاجر اسرائیلی در ترکیه

  منابع رسمی در ترکیه خبر دادند که یک تیم ترور ۸ نفره ایرانی که قرار بود «یائیر گلر»، تاجر دو تابعیتی ترک اسرائیلی را ترور کند، توسط نیروهای امنیتی این کشور بازداشت شده است.

  نیروهای اطلاعاتی وابسته به ایران از آقای گلر در داخل خانه‌اش عکس گرفته‌اند و او را زیر نظر داشته اند.

  نام مامور ارشد امنیتی جمهوری اسلامی که این عملیات را از ایران فرماندهی می‌کرده «یاسین طاهر امام‌کندی» ۵۳ ساله ذکر شده است.

  بر پایه گزارش های رسمی، نام مدیر عملیات در ترکیه نیز صالح مشتاق بیغوز ۴۴ ساله عنوان شده است. این مامور اطلاعاتی به همراه هفت نفر دیگر بازداشت شده‌اند. رسانه‌های ترکیه تابعیت صالح مشتاق بیغوز را نیز ایرانی ذکر کرده‌اند. اسامی هفت نفر دیگر عثمان چولاک، نیهات بیجر، صبری دلری، اسماعیل گووِن، دِوریم دلری، مرات بوزکورت، ارکان منگن عنوان شده است.

   این گزارش که روز گذشته منتشر شده، می گوید که برنامه ترور این فرد در انتقام از کشته‌شدن محسن فخری‌زاده، از عوامل برنامه اتمی ایران وهمچنین برای برهم زدن روابط میان ترکیه و اسرائیل طراحی شده بود.

   گفته می شود، آقای گلر به عنوان «تاجری توانمند» در صنایع نظامی فعالیت دارد؛ شرکت گلر در زمینه تامین ماشین‌آلات فلزی برای صنایع خودروسازی، هوافضا و پزشکی فعالیت می‌کند و در ترکیه مستقر است.

  از دیگر سو، اورشلیم‌ پست گزارش داد، عملیات خنثی‌سازی طرح ترور یائیر گلر و دستگیری متهمان با همکاری نیروهای اطلاعاتی اسرائیل و ترکیه انجام شد.

  این خبر در حالی فاش می شود که که یک روز قبل نیز سازمان اطلاعات ترکیه از دستگیری ۱۷ نفر خبر داد که قصد ربودن یکی از مخالفان نظام تهران را داشتند.

 به گفته رسانه‌های ترکیه، عملیات ربودن شهنام گلشنی را تیمی متشکل از یک دادستان، افسران ارتش و مالک یک شرکت تجاری بر عهده داشتند. شهنام گلشنی ساکن شهر زنگولداغ ترکیه است و از او به‌عنوان یکی از مخالفان جمهوری اسلامی ایران نام برده می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا