اخبارتازه های اجتماعی

بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج پول ندارند!

دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی ایران، درباره افزایش وام ازدواج به ۱۲۰ میلیون تومان در سال آینده گفت: این مبلغ، با وجود تورم ناچیز است؛ اما برای همین مبلغ نیز منابعی پیش‌بینی نشده است و بانک‌ها را به دلیل کمبود منابع با مشکل مواجه خواهد کرد.

محمدرضا جمشیدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به تورم موجود در کشور و گرانی وسایل موردنیاز برای تشکیل زندگی، با اینکه رقم افزایش یافته ناچیز است؛ اما باید برای پرداخت همین مبلغ نیز منابعی وجود داشته باشد.

دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی ایران افزود: خیلی از افراد از سال ۱۳۹۷ به بعد در صف دریافت وام ازدواج قرار دارند و هنوز موفق به دریافت آن نشده‌اند. وام قرض‌الحسنه ازدواج از محل جمع‌آوری سپرده‌هایی است که مردم به عنوان قرض‌الحسنه در اختیار بانک‌ها قرار داده‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تعداد ۲۵۷.۶۳۳ نفر در صف دریافت وام ازدواج قرار دارند.

لازم به اشاره است، مشکلات فنی سامانه وام ازدواج برای ثبت‌نام، اخذ ضامن‌ خارج از بندهای قانون، معطلی یکساله برای تعیین شعبه، نپرداختن وام به دلیل نبود بودجه و منابع از جمله مواردی است که باعث شده زوج‌ها در صف دریافت وام ازدواج باشند و بعضا عطای این وام را به لقای آن ببخشند.

دکمه بازگشت به بالا