اخبارتازه‌های سیاسی

استاندار سابق خوزستان و از بنیانگذاران سپاه: دشمن اصلی مردم، رانت خواران هستند نه آمریکا، انگلیس، رسیه و چین!

شبکه کلمه / محمد غرضی، از بنیانگذاران سپاه و استاندار سابق خوزستان در گفتگو با خبرآنلاین، با اشاره به طرح تغییر قانون اساسی گفت: هر قدر که زمان گذشته و انتخابات مختلف برگزار کرده‌ایم، میزان مشارکت مردم در انتخابات کم و کمتر شده است. حتی پدیده خلوتی حوزه‌های انتخاباتی را تجربه کردیم و با چشمان خود دیدیم.

 او ادامه داد: بنابراین تصمیم جریان‌ها و ستادهای سیاسی، چه آقای باهنر باشد و چه آقای روحانی، تاثیر چندانی در جامعه ندارد و برهمین اساس، نسخه پیچی های سیاسیون مانند تغییر قانون اساسی نمی‌تواند انگیزه تغییر نزد مردم ایجاد کند.»

 محمد غرض وزیر اسبق پست و تلگراف در دهه ۶۰ با تاکید بر این که باید با رانت‌خواران مبارزه کرد، عنوان نمود: «دشمن اصلی مردم ایران، رانت خواران هستند نه آمریکا و انگلیس و روسیه و چین. اگر تسلط رانت خواران بر دولت از بین برود، جریان‌های اجتماعی نیز با حاکمیت همراه خواهند شد. اما اگر این کار انجام نشود، وضعیت کنونی،ادامه خواهد یافت و ما هیچ گاه بهبودی در شرایط را شاهد نخواهیم بود.»

 این فعال سیاسی ادامه داد: «اگر ارگان‌ها و نهادهای خاص و مختلف متوجه این واقعیت شوند که حقوق عامه مردم بر حق و منفعت خواص ارجعیت دارد، آنگاه، تغییرات زیربنایی در ایران رخ خواهد داد، در غیر این صورت و ادامه رویه فعلی، هیچ تحول مثبتی در کشور رخ نخواهد داد و رانت خواران همچنان بر امور مردم مسلط خواهند بود.»

دکمه بازگشت به بالا