اخبارتازه‌های سیاسی

از نفوذ موساد در بالاترین سطوح تا بازداشت فرماندهان عالی‌رتبه سپاه

 شبکه کلمه/ شبکه خبری بی بی سی فاش ساخته «تعداد زیادی از فرماندهان عالی رتبه سپاه در بند امنیتی زندان اوین نگهداری می‌شوند، اما  مقامات جمهوری اسلامی برای جلوگیری از خدشه‌دار شدن آبروی سپاه پاسداران، نام و رتبه آنها را اعلام نمی‌کند.»

 این گزارش به  نفوذ موساد در بالاترین سطوح جمهوری اسلامی اشاره می کند؛ بی‌بی‌سی  در گزارش خود برای تایید این گفته، به همکاری اعضای نیروهای مسلّح جمهوری اسلامی با سرویس‌های امنیتی خارجی برای ترور متخصصان اتمی و نظامی رژیم ایران از جمله محسن فخری‌زاده به نقل از «یک افسر اطلاعاتی پیشین نیروهای سپاه قدس» اشاره نموده است.

 این گزارش با اشاره به اینکه نهادهای امنیتی خارجی شواهدی را علیه تعدادی از سفرا و فرماندهان سپاه پاسداران جمع آوری کرده‌اند؛ نوشت: این شواهد شامل اطلاعاتی در مورد روابط شماری از آنها با زنان است که می‌تواند برای باج‌ گرفتن از این مقامات برای وادار کردن آنها به همکاری با سازمان‌های جاسوسی خارجی استفاده شود.

 گزارش مذکور می گوید: «یکی از متهمان، افسر مسئول ضد اطلاعات علیه اسرائیل در وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی بود. دادگاه انقلاب بی‌سر و صدا او را مجرم شناخت، به اعدام محکوم کرد و وی بدون اطلاع‌رسانی اعدام شد.»

 آنگونه که این گزارش می گوید: در دو دهه گذشته، تعدادی از برجسته‌ترین دانشمندان اتمی جمهوری اسلامی کشته شده‌اند.

 این گزارش همچنین نوشته که خرابکاری‌های متعددی در تأسیسات هسته‌ای و نظامی ایران صورت گرفته است، اما تا کنون نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی عمدتاً در مقابله با این اقدامات یا دستگیری حمله‌کنندگان و توطئه‌گران شکست خورده‌اند.

  گفتنی است که پیشترمحمود احمدی‌نژاد رئیس دو دولت نهم و دهم جمهوری اسلامی نیز اذعان کرده بود که موساد در دوران ریاست جمهوری او به وزارت اطلاعات نفوذ کرده بود. او گفته بود بالاترین مسئول مقابله با اسرائیل در وزارت اطلاعات، خودش جاسوس اسرائیل بود.

دکمه بازگشت به بالا