اخبارتازه‌های سیاسی

آغاز اجرای توافقنامه نظامی ابوظبی و پاریس همزمان با افزایش تنش های منطقه ای

  شبکه کلمه/ همزمان با افزایش تنش های منطقه ای، وزارت دفاع امارات روز گذشته( جمعه) خبر داد که اجرای توافقنامه همکاری و دفاع مشترک با فرانسه را به منظور مقابله با شورشیان حوثی آغاز کرده است.

  به گفته وزارت دفاع امارات، «سرتیپ صالح العامری فرمانده عملیات مشترک روز جمعه از فرماندهی ستاد مشترک نیروهای مسلح فرانسه در پاریس بازدید کرد».العامری همچنین با ژنرال فیلیپ سانگارا فرمانده عملیات مشترک فرانسه و ژنرال «لوران ماربوف» مدیر همکاری‌های بین‌المللی دیدار و درباره اجرای همکاری و دفاع مشترک گفت‌وگو کرد.

  همزمان وزارت دفاع فرانسه نیز اعلام کرد که کشورش برای تضمین امنیت حریم هوایی امارات عربی متحده در مقابل عملیات‌های شورشیان حوثی، با ابوظبی همکاری خواهد کرد.

  «فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه می گوید پاریس به دولت امارات در تامین امنیت مرزهای هوایی‌اش که در معرض عملیات‌های شورشیان حوثی قرار دارد، کمک خواهد کرد.

  لازم به اشاره است که امارات و فرانسه اوایل دسامبر گذشته در جریان سفر «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به ابوظبی، چندین توافقنامه امنیتی و دفاعی و قرارداد خرید جنگنده رافال فرانسوی را امضا کردند.

دکمه بازگشت به بالا