اخبارتازه‌های سیاسی

پشت پرده ویلاهای لاکچری ریاست‌جمهوری در قشم!

  به گزارش شبکه جهانی کلمه، ایرنا از وجود ویلاهای لاکچری ریاست‌جمهوری در قشم خبر داد و قمستی از پشت پرده آن را افشا کرد.

  این رسانه با انتشار تصاویری نوشت: برخی تلاش کردند ساخت ویلاهای لاکچری در جزیره قشم برای ریاست‌جمهوری که دو سال پیش دستور ساخت آن داده شده بود را تکذیب کنند؛ اما این ویلاهای ۱۰ واحدی با ارزش تقریبی ۱۰۰۰ میلیارد تومان که در بهترین نقطه جزیره و در چند متری ساحل واقع شده، واقعیت را افشا می‌کند.

  براساس این گزارش، پس از سفر استانی دولت سیزدهم به استان هرمزگان دستور فروش این ویلاها توسط رئیس‌جمهور صادر شد که با این اقدام هزینه تجهیز کارگاه و راه‌اندازی مجدد پروژه پل خلیج فارس (مابین جزیره قشم و بندرعباس) تامین می‌شود.

 این گزارش در حالیست که پیشتر، یکی از مقامات منطقه آزاد قشم گفته بود، این جزیره در دولت گذشته به “حیات خلوت مقام‌ها و سازمان‌های دولتی” برای سوءاستفاده‌های کلان مالی تبدیل شده بود.

 به گفته منابع آگاه، این جزیره از سال‌های گذشته به باراندازی برای واردات کالا به منظور فرار از مالیات و سوءاستفاده‌های مالی تبدیل شده است.

 درباره فساد مالی و زمین‌خواری مدیران دولت محمود احمدی‌نژاد در جزیره قشم و دیگر مناطق آزاد تجاری پیشتر نیز گزارش‌های زیادی منتشر شده است.

 روزنامه اعتماد پیشتر از ابعاد حیرت‌انگیز فساد مالی و اقتصادی در قشم پرده برداشت آنچنان که دامنه‌ی آن به پایتخت نیز کشیده شده است.

 یکی از این نمونه‌ها، فروش زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع در تهران است که قرار بوده برای ساخت مهمان‌سرای ویژه سازمان منطقه آزاد قشم از آن استفاده شود.

 به گفته یک مقام دولتی در منطقه آزاد قشم، بهای واقعی این زمین ۶۰ میلیارد تومان بوده و دو ماه پیش از خاتمه عمر دولت دهم به ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان واگذار شده است.

 روزنامه اعتماد گفته بود: اغلب تخلف‌های کشف شده به خرید و فروش صوری زمین و ملک مربوط می‌شود که در ازای آنها پولی به حساب سازمان منطقه آزاد قشم واریز نشده است.

دکمه بازگشت به بالا