اخبارتازه‌های سیاسی

معاونت سابق وزارت راه و ترابری: ایران چاره‌ای جز توافق با آمریکا ندارد!

  شبکه کلمه/ علی بیگدلی، معاونت سابق وزارت راه و ترابری می گوید: ایران چاره ای جز توافق با آمریکا ندارد، چرا که “نگاه به شرق” نمی‌تواند اقتصاد در حال زوال ما را بهبود ببخشد.

این استاد دانشگاه معتقد است: چین و روسیه نمی‌توانند خارج از برجام با ما رابطه اقتصادی داشته باشند و ما نمی‌توانیم برای فرار از آمریکا خودمان را در دامان روسیه و چین بیندازیم.

آقای بیگدلی در گفتگو با دیدبان ایران اظهار داشت: جمهوری اسلامی هم به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی فزاینده‌ای که در کشور وجود دارد، راهی جز رسیدن به توافق نهایی ندارد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی ایران که معاونت اداری مالی سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان هواشناسی را در کارنامه خود دارد، اما در مورد موانع به نتیجه رسیدن مذاکرات وین گفت: یک مشکل بزرگی که بر سر راه رسیدن به توافق نهایی وجود دارد این است که آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند که جمهوری اسلامی را به قرارداد ۲۰۱۵ برگردانند که در این خصوص دو مشکل اساسی وجود دارد.

علی بیگدلی در مورد این دو مشکل افزود: یکی مسئله سانتیرفیوژها و دیگری غنی سازی ۳ و ۶۷ درصدی است که در برجام ۲۰۱۵ آمده باید ایران به همان سطح غنی سازی برگردد و غنی سازی متوقف شود و از طرفی غنی سازی اورانیوم به یک کشور خارجی انتقال داده شود.

این تحلیلگر سیاسی همچنین گفته است: آن سطح از انتظاراتی که جمهوری اسلامی براساس آن وارد مذاکرات شده، به هیچ وجه امکان تحقق یافتن ندارد.

او در عین حال گفته است: بایدن به دلیل مشکلات داخلی، پایین آمدن میزان محبوبیت‌اش و این‌که نتوانسته به بسیاری از وعده‌هایش عمل کند، می‌خواهد با نتیجه بخش بودن برجام از این مسئله به‌عنوان یک برگ برنده در مقابل کنگره استفاده کند.

دکمه بازگشت به بالا