اخبارتازه‌های سیاسی

سند «خیلی محرمانه» قرارگاه ثارالله: جامعه در حالت انفجار زیرپوستی است

شبکه کلمه/ در سند «خیلی محرمانه‌ای» که از یک جلسه «کارگروه پیشگیری از بحران‌های امنیتی معیشت‌پایه» به دست رادیوفردا رسیده است، اعلام شد که «جامعه در حالت انفجار زیرپوستی قرار دارد» و نارضایتی‌های اجتماعی در یک‌سال گذشته «۳۰۰ درصد» افزایش داشته است.

این سند که از سوی گروه سایبری «عدالت علی» در اختیار رادیو فردا قرار گرفته، متن کامل صورتجلسه هفت صفحه‌ای ۳۰ آبان ۱۴۰۰ قرارگاه ثارالله است که به ریاست سرتیپ پاسدار حسین نجات، جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه، برگزار شد.

طبق این سند درز کرده، نمایندگان دادستانی تهران، سازمان اطلاعات تهران، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا، اطلاعات اقتصادی بسیج، سپاه حضرت سیدالشهدا، سپاه حضرت رسول، بسیج اصناف کشور و سازمان اطلاعات سپاه حضور داشته‌اند.
قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران یکی از اصلی‌ترین نهادهای مسئول سرکوب اعتراضات در کشور است. قرارگاه ثارالله مهم‌ترین قرارگاه امنیتی در پایتخت جمهوری اسلامی است که وظیفه حفاظت از تهران و نهادهای مهم حکومتی مستقر در تهران در برابر هر نوع خطر اعم از شورش مردم و اعتراضات فراگیر ضد حکومتی و یا تهدید نظامی علیه حکومت مانند کودتا را برعهده دارد.

با ‏توجه به اینکه فرمانده قرارگاه ثارالله خود فرمانده کل سپاه پاسداران است و او که معمولاً فرصت فرماندهی مستقیم در قرارگاه ثارالله را ندارد، در عمل اختیارات فرماندهی خود را در این قرارگاه به جانشین خود تفویض می‌کند.

محمدی از معاونت اجتماعی سازمان اطلاعات سپاه، یکی از حاضران در این نشست بوده که گفته است: «پیمایشی در جامعه صورت گرفته که نشان می‌دهد وضعیت جامعه در حالت انفجار زیرپوستی قرار دارد».

در جلسه جلسه «کارگروه پیشگیری از بحران‌های امنیتی معیشت‌پایه»، «سرهنگ کاویانی از پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا» گزارشی از پیش‌بینی‌ها درباره اعتراضات چهار ماهه پایانی سال ۱۴۰۰ ارائه کرده و گفته که «تجمعات در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹، ۴۸ درصد افزایش یافته و تعداد تجمع‌کنندگان نیز ۹۸ درصد رشد داشته است».

پیش ازین احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس و مسوول کارگروه اجتماعات قانونی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، با اشاره به آخرین وضعیت رسیدگی به طرح «ساماندهی تجمعات» گفته بود: آمار تجمعاتی که در کشور چه در سال گذشته و در سال جاری برگزار شده آمار قابل توجهی است

دکمه بازگشت به بالا