اخبارتازه‌های سیاسی

ادعای ابوشریف: نظریه ولایت ‌فقیه ادامه ولایت رسول‌الله بر امت اسلامی و جهان بشریت است!

به گزارش شبکه جهانی کلمه، ابوشریف، اولین فرمانده سپاه در گفتگو با روزنامه شرق از تلاش و برنامه ریزی برای سیطره بر جهان اسلام تحت نظر ولایت فقیه خبر داد.

او ادعا کرد: به اعتقاد من نظریه ولایت ‌فقیه ادامه ولایت رسول‌الله (ص) بر امت اسلامی و جهان بشریت است و بر این اساس با تماس با علمای اهل سنت و حضور در مساجد و محافل آنان توانستیم موفقیت‌هایی در جلب نظر آنان به نظریه ولایت فقیه حاصل کنیم.

وی همچنین در بخشی دیگر از گفته هایش درباه نقشش در اوایل انقلاب و همچنین دلایل کناره گیریش از فرماندهی سپاه گفت: در رأی‌گیری از میان نامزدهای فرماندهی کل سپاه، اینجانب از همه بیشتر رأی آوردم و پس از آن جلسه بنی‌صدر حکم فرماندهی سپاه را صادر کرد. بنابراین اینجانب منتخب شورای فرماندهان سراسر کشور بودم.

او اظهار کرد، مملکت دچار دوگانگی رهبری شده بود؛ یک طرف ولایت امام، طرف دیگر ولایت مخالفان بنی‌صدر. مسلما در حالی که کشور در خطر جنگ و تجزیه بود، این‌گونه رقابت‌های گروهی و شخصی موجب شکست و تلفات می‌شد. بنابراین برای اینجانب که خطرات را در جبهه‌ها حس می‌کردم، چاره‌ای جز کناره‌گیری از فرماندهی کل سپاه نبود.

 عباس آقازمانی معروف به ابوشریف، نظامی بازنشسته، سیاست‌مدار و دیپلمات ایرانی است، که از بنیانگذاران سپاه بود و دوران کوتاهی در سال ۱۳۵۹ نیز فرماندهی کل سپاه پاسداران را برعهده داشت.

وی در فاصله سالهای ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۳ سفیر ایران در پاکستان بود.

او بعد از بازگشت از سفارت ایران در پاکستان، در سال ۱۳۶۳ به شهر قم رفت و به تکمیل تحصیلات دینی خود تا سطح خارج فقه و اصول، در حوزه علمیه قم پرداخت.

این چهره نظامی مرموز، در سال ۱۳۶۶ پس از کشمکش‌های فراوان در ایران، بار دیگر از کشور خارج شد و به افغانستان رفت. در سال‌های ابتدایی دهه ۱۳۷۰ با خروج نیروهای شوروی از افغانستان و سقوط دولت کمونیستی محمد نجیب الله توسط مجاهدین، ابوشریف به همراه گروه‌های جهادی افغان در هنگام فتح پایتخت، وارد شهر کابل شد.

براساس گزارش های منتشر شده، با بروز جنگ داخلی در افغانستان و پس از تصرف کابل توسط نیروهای طالبان، وی به پاکستان رفت.

لازم به اشاره است که چند سال پیش، شبکه جهانی کلمه با تولید مستندی با عنوان، “دنیای جاسوسی، نگاهی به زندگی ابوشریف” اقدامات وی در ایران و منطقه را در زیر ذره بین قرار داد.

دکمه بازگشت به بالا