اخبارایران

سرقت فیبر نوری توسط عوامل سپاه؛ قطعی تلفن و اینترنت در کافه بلوچی، آشار و افشان بلوچستان

به گزارش شبکه جهانی کلمه، قطعی مکرر اینترنت ، اختلالات شبکه مخابراتی در آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت، مدت هاست که مشکلات فراوانی برای مردم کافه بلوچی، آشار، افشان و روستاهای اطراف بوجود آورده است.

 یک منبع مطلع به شرط عدم افشای نامش به خبرنگار کلمه گفت:” سرقت برنامه‌ریزی شده‌ی فیبر نوری توسط افراد وابسته به سپاه علت اصلی قطعی اینترنت و خطوط تلفن منطقه است”.

 این منبع با تاکید بر اینکه، روستاهای تابعه کافه بلوچی، آشار و افشان از جمله، لَمبُر، زمین‌بَندان، اسلام آباد، اِنجیرَک، بخش‌های نسکند، باتک، مینان، کُزور و سردشت با این مشکل مواجه هستند، افزود:”تنها شرکت “های‌وب” و سیم کارت های آن، یک اینترنت خیلی ضعیفی دارند که فقط می‌شود با آن پیام‌های کوتاه “صوتی و کتبی” از طریق واتساپ با آن ارسال و دریافت کرد، اما بقیه کارهای و خدمات اینترنتی با این اینترنت امکان پذیر نیست”.

 لازم به اشاره است که بارها مردم بلوچستان در شهرهای مختلف از قطعی مکرر اینترنت و خطوط ارتباطی انتقاد و اعتراض کرده اند، اما در رفع این مشکل کار خاصی توسط مسئولان انجام نشده است.

 شهریور ماه ۹۷ مغازه داران در شهر آشار در بلوچستان در اعتراض به قطع مکرر خدمات ارتباطی و فیبر نوری اعتصاب کرده و مغازه های خود را بستند.

دکمه بازگشت به بالا