اخبارتازه‌های سیاسی

پاسخ رییس پلیس سابق تهران به حضورش در کانادا جنجال ساز شد!

نهم بهمن ماه ویدیو و عکس‌هایی از مرتضی طلایی، نایب رییس شورای شهر تهران و رییس پلیس سابق تهران بزرگ در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. این عکس‌ها و ویدئو نشان می‌داد که او در یکی از باشگاه‌های ورزشی مختلط کشور کانادا مشغول ورزش کردن است.

هنگامی که از آقای طلایی در مورد این تصاویر پرسیده شد او پاسخ داد:
«مگر مسئله شخصی افراد باید در فضای رسانه‌ای به آن پرداخته شود؟… من دارم زندگی خودم را می‌کنم؛ شما باید جواب بدهید که زندگی شخصی افراد به چه کسی مربوط است؟»

از آنجایی‎که مرتضی طلایی در دورانی که رییس پلیس تهران بزرگ بود مجری طرح‌های مختلفی از جمله جمع آوری دستگاه‌های دریافت امواج ماهواره از منازل شهروندان، گشت‌های حجاب و سرکوب خونین جنبش دانشجویی را برعهده داشته است، تاکید امروزه او بر “شخصی” بودن سفرش به کانادا و حضور در یک باشگاه مختلط در تضاد با کارنامه کاری‌اش به عنوان رییس پلیس تهران بزرگ و عضو شورای شهر است.

جمهوری اسلامی برپایه «مرگ بر آمریکا» و «غرب ستیزی» بنیان گذاشته شده و ضدیت با غرب در سال‌های اخیر به تقبیح مهاجرت و سفر به غرب نیز رسیده است.

از سوی دیگر مقامات جمهوری اسلامی همواره در جزئی‌ترین مسائل زندگی مردم از انتخاب پوشش، خوراک، تفریح و حتی محل زندگی و زادولد آنان نیز دخالت می‌کنند.

مرتضی طلایی اولین مقام نظام جمهوری اسلامی نبوده که به یک کشور غربی سفر کرد. پیش از او نیز مقامات جمهوری اسلامی برای تفریح، درمان و تحصیل به غرب رفته اند.

اشاره مرتضی طلایی در مورد زندگی شخصی افراد، واکنش‌های گسترده‌ای در فضای مجازی برانگیخته است و کاربری نوشته، وقتی شما مسئول بوده‌اید زندگی خصوصی بسیاری به شما مربوط بود.

کاربر دیگر نوشته است: رییس پلیس اسبق تهران می گوید: زندگی شخصی افراد به چه کسی مربوط است؟ گفتن این جمله از زبان کسیکه هزاران زن و مرد را دقیقا بخاطر همان «زندگی شخصی» بازداشت کرده، خیلی وقاحت می‌خواهد.

دکمه بازگشت به بالا