اخباراقتصادی

یک نمایند مجلس: سازمان غذا و دارو در مورد گندم‌های روسی شکاکانه نظر ندهد

 شبکه کلمه/ جلال محمود زاده، رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس یازدهم می گوید، نباید این تصور وجود داشته باشد که گندم روسیه یا کشورهای مشابه آن، مبری از آلودگی هستند. محصولی که وارد کشور می‌شود باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی، و محیط زیست مجلس به ایسنا گفته: سلامت جامعه و بهداشت بسیار مهم است. ما نمی‌دانیم که این محصولات مبری از آلودگی هستند یا خیر. وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو باید نظرشان را قطعی اعلام کنند؛ نه اینکه شکاکانه به موضوع نگاه کند.

جلال محمود زاده همچنین گفت: متولی اصلی (تشخیص سلامت یا آلوده بودن گندم وارداتی از روسیه یا کشورهای دیگر) هم سازمان غذا و دارو است. جهاد کشاورزی و سازمان استاندارد نمی‌توانند در این خصوص نظر دهد. اگر این محصولات آلوده باشد، باید به کشور مبدا برگردد همان طور که محصولات ایران در مقطعی به کشور برمی‌گشت.

ماجرای واردات گندم آلوده به سرب از روسیه به صحبت های رئیس کانون صنایع غذایی ایران بر می گردد.
سید محمدرضا مرتضوی، رئیس کانون صنایع غذایی ایران در دوازدهمین جلسه کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران از ترخیص محموله گندم وارداتی روسیه از یکی از گمرکات کشور خبر داد که به گفته وی، طبق گزارشی غیر محرمانه، این محموله از گندم آلوده به میزان بالای سرب بوده ‌است.

این خبر اما با گذشت کمتر از یک روز از سوی مقامات دولتی و بخش خصوصی رد شد.

حتی خود آقای مرتضوی رئیس کانون صنایع غذایی ایران با عقب‌نشینی از موضع قبلی خود، در گفت و گو با خبرگزاری ایلنا اعلام کرد که سلامت محموله گندم وارداتی از روسیه از سوی وزارت بهداشت و دیگر مراجع ذی صلاح تایید شده است.

دکمه بازگشت به بالا