اخبارتازه‌های سیاسی

مغرب ایران را به شیعه‌گستری در غرب آفریقا متهم کرد

 شبکه کلمه/ مقامات مراکشی مدت‌هاست هشدار می دهند که ایران برای ایجاد ناامنی در غرب آفریقا از همان روش‌هایی بهره‌ می‌گیرذ که برای تضعیف امنیت خاورمیانه استفاده می کند. آن روش مسلح‌سازی و آموزش شبه‌نظامیان است.

وزیرخارجه مغرب گفته: امروز، به ویژه ساحل و غرب آفریقا با موج نگران کننده مداخله ایران با هدف گسترش مذهب شیعه و صدور نزاع مذهبی خاورمیانه به منطقه‌ای عمدتاً سنی نشین مواجه هستند.

در سال ۲۰۱۸ نیز، مراکش با متهم کردن جمهوری اسلامی به فرستادن نیروهای نیابتی حزب‌الله برای آموزش و تسلیح جدایی‌طلبان پولساریو تحت حمایت الجزایر، روابط خود با تهران را قطع کرد. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که که ایران به مدارک ارائه شده توسط مراکش پاسخ نداد.

امروز وزیر خارجه ایران در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات اخیر وزیر خارجه مغرب مبنی بر اینکه ایران به دنبال گسترش تشیع در ساحل و غرب آفریقاست تصریح کرد: این برای اولین بار نیست که این گونه اظهارات بی‌اساس از سوی وزیر خارجه مغرب انجام می شود.
سخنگوی وزارت خارجه همچنین اظهار کرد: خود وزیر خارجه مغرب می داند که رفتارهای این کشور در حوزه توسل به خشونت و دخالت های نظامی-اطلاعاتی این کشور در کشورهای دیگر باعث ایجاد چه تنش هایی در منطقه شده است.

دکمه بازگشت به بالا