اخبارتازه‌های سیاسی

ادامه تجمع اعتراضی معلمان در ده‌ها شهر؛ بازداشت دست کم ۵ معلم

در ادامه اعتراضات سراسری معلمان و فرهنگیان، آنها امروز دوشنبه، ۱۱ بهمن در ده‌ها شهر ایران تجمع کردند و شعارهای اعتراضی سر دادند.

 آنها بر اساس فراخوان قبلی، در دو روز گذشته نیز در بیش از ۲۰۰ شهر، روستا و ناحیه آموزشی تحصن کرده بودند.

 در همین حال کانال تلگرام شبکه جهانی کلمه، با انتشار کلیپ های مختلف از صحنه های اعتراضات معلمان در نقاط مختلف کشور، صدای این معترضان را پوشش داد.

در پیوند با این خبر، محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان در توییتر، از بازداشت سه نفر از معلمان در تجمع مقابل مجلس خبر داده است.

 شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران هم از بازداشت محمدعلی زحمتکش، بازرس انجمن صنفی فرهنگیان استان فارس، و جبار دوستی از اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان در مریوان خبر داده است.

 در همین حال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران از صدور حکم چهار سال و شش ماه حبس تعزیری برای جعفر ابراهیمی ، بازرس این شورا در روز دوشنبه، ۱۱ بهمن در دادگاه انقلاب کرج خبر داده است.

 تحصن دو روزه معلمان در روزهای شنبه و یک‌شنبه، ۹ و ۱۰ بهمن و تجمع اعتراضی آن‌ها در روز دوشنبه، ۱۱ بهمن در پی فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران انجام شده است.

 بر اساس این فراخوان، از آموزگاران دعوت شد تا روز دوشنبه در تهران در مقابل ساختمان مجلس و در سایر شهرها در مقابل اداره‌های آموزش و پرورش تجمع کرده و خواستار رسیدگی به مطالبات خود شوند.

 امروز دوشنبه ۱۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۰، اعتراضات سراسری معلمان و فرهنگیان در شهرهای تهران، اصفهان، کرج، نوشهر، یزد، اقلید فارس. همدان، لردگان. بجنورد، اشتهارد، بهشهر، قروه، زنجان، کهگیلویه، بهمئی، بافق، چادگان، قم، باغ‌بهادران، شهرضا، پلدختر، رومشکان، لیکک، شیراز، تبریز، ایلام، خرم‌آباد، ساری، شوش، کرمانشاه، سنندج، رامهرمز، اهواز، خرمشهر، مریوان، ارومیه، شاهین‌شهر، سقز، بهبهان. آمل، اراک، دشتستان، فسا.، نورآباد ممسنی، جوانرود، بروجرد، یاسوج، نیشابور، اردبیل، شوشتر، دلفان، کامیاران، ماهشهر، داراب، ایذه، کازرون…برگزار شد.

 معلمان در قطعنامه پایانی اعتراضات سراسری خود آورده اند: ما امروز در اینجا جمع شده‌ایم که فریاد بزنیم ساختار آموزش در این کشور سیر قهقرایی را می‌پیماید. عدالت آموزشی بیش از هر زمان دیگری به محاق رفته است. ما جمع شده‌ایم اعلام نماییم کارد به استخوان رسیده و زندگی و معیشت فرهنگیان بازنشسته و شاغل مانند اکثریت جامعه و زحمت‌کشان دچار بحران شده است.

 حاکمان بدانند که هیچگاه مردم ایران و خاصه معلمان، مانند امروز نسبت به حق و حقوق خود آگاه نبوده‌ و هر کجا حاکمیت خواسته است با سرکوب و ارعاب این آگاهی و مطالبه‌‌گری را تباه نماید، شاهد مقاومت و ایستادگی باشکوه آنان بوده‌ایم.

 معلمان طی این قطعنامه با ذکر مطالبات خود از جمله، اجرای قانون‌ همسان‌سازی بازنشستگان وفق ق.م.خ.ک در سال ۱۴۰۰، تصویب کامل رتبه‌بندی و مشخص شدن بودجه آن برای امسال و سال آینده و همچنین
آزادی فعالان بازداشتی و توقف پرونده‌سازی علیه معلمان معترض هشدار داده اند که در صورت عدم رسیدگی به این خواسته‌ها، همانطور که پیش‌تر اعلام شده در روزهای ۲۳ تا ۲۷ بهمن به تحصن خود ادامه خواهند داد و روز پنجشنبه مورخ ۲۸ بهمن ماه تجمع سراسری اعلام خواهند کرد.

دکمه بازگشت به بالا