اخباراقتصادی

اذعان علی خامنه‌ای به کیفیت پایین خودروهای تولید داخلی

شبکه کلمه/ علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، صبح امروز در دیدار با جمعی از تولیدکنندگان و مسئولین اقتصادی و صنعتی از جمله در مورد کیفیت پایین خودروها صحبت کرد.

او گفت: این همه‌ حمایت در طول این سالها از صنعت خودرو در کشور شده، خب کیفیت خودرو خوب نیست، مردم ناراضی‌اند.

سازمان پزشکی قانونی آمار مرگ و میر جاده‌ای در ایران را سالانه ۱۷ هزار نفر اعلام کرده است. اکثر این فوتی‌ها، قربانیان سیاست شکست خورده ارتقاء محصولات داخلی و باندهای مافیایی هستند که برای کنترل بازار خودرو، مانع واردات خودروهای استاندارد خارجی می شود.

در پی تصادف زنجیره‌ای ۵٠ خودرو در محور بهبهان، بحث کیفیت خودروها بسیار مورد انتقاد قرار گرفت؛ تا جاییکه ‌رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، خودروهای داخلی را به ارابه مرگ تشبیه کرد و گفت: در همین حادثه بهبهان ایربگ هیچ خودرویی باز نشد.

رئیس سابق پلیس راهور تهران بزرگ نیز درباره ایمنی نداشتن خودروهای تولید داخلی گفته، کیفیت پایین این خودروها و گزارش‌هایی که از نقص فنی آنها داده می‌شود به ماجرای پشت پرده خودروسازان و مافیا مربوط است.

سرهنگ سیدهادی هاشمی همچنین افشا ساخته: «یکی از نمایندگان مجلس از طرف مجلس رفت و اشکالات خودروها را جمع‌آوری کرد و با نجابت این موارد را در صحن مجلس مطرح کرد. می‌دانید چه شد؟ دور بعد این نماینده تایید صلاحیت نشد. منظورم این است این مافیا همه را در خودش غرق کرده است و به اعتقاد من امیدی به خودروسازی در کشور ما نیست».
از سویی دیگر اسلام‌پناه رییس سازمان ملی استاندارد نیز گفته است: کف استانداردها برای خودروسازان تدوین شده اما آنها از اجرای همین حداقل‌ها هم با بهانه‌های مختلف سر باز می‌زنند.

دکمه بازگشت به بالا