اخبارتازه‌های سیاسی

مطهری: ایران به سپر روسیه مقابل آمریکا تبدیل شده!

به گزارش شبکه جهانی کلمه، علی مطهری با اشاره به سودجویی روسیه از جمهوری اسلامی و همچنین کارشکنی های مسکو در مذاکرات با غرب، گفت:طبیعی است که روسیه از بهبود روابط ایران با آمریکا و غرب خشنود نمی‌شود. از طرفی هم مایل به توسعه برنامه هسته‌ای ایران نیست. به همین دلیل با همه قطعنامه‌های تحریمی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران موافقت کرد و آن را وتو نکرد.

 وی اضافه کرد، وضعیت ایده‌آل برای روسیه از نظر رابطه ایران و آمریکا همین وضعیت فعلی است که همواره ایران آمریکا را در درگیری نگه دارد تا نوبت به روسیه نرسد. در واقع روسیه از ایران به عنوان یک سپر استفاده می‌کند.

 او افزود: ما باید مشکلمان را با آمریکا مستقیم و بدون حضور روسیه و چین و اروپا حل کنیم، چون این واسطه‌ها در این دعوا به فکر منافع خودشان هم هستند.

 آقای مطهری در بخشی دیگر از گفته هایش درباره تحقیر رئيسى در روسیه گفت: روسیه رؤسای جمهور ایران را مقام درجه ۲ حساب می‌کند، لذا تشریفات لازم را اجرا نمی‌کند، همان‌طور که پوتین وقتی به ایران آمد مستقیم به ملاقات رهبری رفت و ملاقاتی با رئیس‌جمهور انجام نداد. تاحدی هم طبیعی است. وقتی ما می‌گوییم سیاست خارجی توسط رهبری تعیین می‌شود و رئیس‌جمهور و وزیر خارجه صرفاً مجری هستند، آنها مایلند که سراغ مرجع تصمیم‌گیر بروند.

دکمه بازگشت به بالا