اخبارایران

آغاز دور تازه اعتصاب و تحصن معلمان و فرهنگیان ایران

شبکه کلمه/ بنا بر فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، امروز شنبه ۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۰، معلمان و فرهنگیان در بسیاری از شهرها دست به اعتصاب زده و در محل کار خود تحصن کرده‌اند.

این اعتصاب که در اعتراض به عدم رسیدگی حکومت به مطالبات معلمان و فرهنگیان صورت گرفته، قرار است چند روز ادامه داشته باشد.

در این راستا، محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران در مورد گستردگی این تحصن نوشته است، دستکم در ۲۰۰ شهر و منطقه و ناحیه در حال برگزاری است.

از جمله دلایل برگزاری این دور تازه از تحصن سراسری معلمان و فرهنگیان، «عدم اجرای همسان‌سازی بازنشستگان»، «عدم اجرای کامل رتبه‌بندی»، «عدم اجرای کامل اصل ۳۰ قانون اساسی» و «بازداشت معلمان و پرونده‌سازی علیه فعالان صنفی» ذکر شده است.

بر اساس فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، معلمان همچنین قرار است در روز دوشنبه ۱۱ بهمن نیز در شهرهای مختلف ایران تجمع اعتراضی برگزار کنند.

همزمان با برگزاری تحصن روز شنبه، معلمان در بیانیه‌ای علت اقدام خود را بی‌توجهی حاکمیت به خواسته‌هایشان اعلام کرده و گفتند: «معلم امروز نه معیشت مناسب دارد و نه از منزلتی برخوردار است.»

معلمان در بیانیه‌ دیگری نیز خطاب به دانش‌آموزان از جمله دلایل برگزاری این تحصن و تجمعات اخیر را رعایت نشدن اصل ۳۰ قانون اساسی اعلام کرده‌اند.

گفتنی است در تاریخ پنجشنبه دوم دی ماه نیز معلمان در مقابل ادارات آموزش و پرورش در شهرهای مختلف تجمع کردند. به گفته کانال تلگرامی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان تجمع آنروز “در ۱۰۲ شهر” در سراسر ایران برگزار شد.

دکمه بازگشت به بالا