اخبارورزشی

مخالفان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ورود زنان به ورزشگاه آزادی

دو سال پیش سحر خدایاری ملقب به دختر آبی در اعتراض به محکومیت خود به زندان به جرم تلاش برای ورود به ورزشگاه و تماشای مسابقات فوتبال، اقدام به خودسوزی کرد و در ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ درگذشت. حالا دو سال پس از مرگ او، قرار است حدود دو هزار زن ایرانی، بازی فوتبال دو تیم ملی ایران با عراق را از نزدیک، در ورزشگاه آزادی تماشا کنند.

اما کماکان مخالفت‌ها برای حضور زنان در ورزشگاه‌ و تماشای فوتبال، ادامه دارد و روز گذشته ولی‌الله لونی رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، خواست که جلو تصمیم وزارت ورزش و جوانان در این زمینه را بگیرد.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این نامه که متن آن روز چهارشنبه ششم بهمن در رسانه‌های ایران منتشر شد، نوشت که ورود زنان به ورزشگاه‌ها مورد مخالفت صریح علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، مراجع تقلید و حوزه علمیه است.
او اضافه کرد ورود زنان به ورزشگاه‌ها «نه تنها در ردیف مشکلات و مسائل دارای اولویت بانوان جامعه نیست بلکه اساسا برخلاف ارزش‌های اسلامی ایرانی بوده و در راستای نگاه ابزار محور غرب به زن است».

با این وجود روزنامه شرق در گزارشی درباره حضور زنان در ورزشگاه آزادی نوشت: فیفا رسما تاکید کرده که بازی‌های فوتبال در ایران باید از این به بعد با حضور تماشاگران زن برگزار شود.

بسیاری از منتقدان بر این باور هستند که جمهوری اسلامی که هرگونه مطالبه‌ی اجتماعی را با سرکوب شدید پاسخ می دهند، تنها تحت فشار نهادهای بین المللی است که ناچارا به مراعات برخی از حقوق شهروندی خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا