اخبارتازه‌های سیاسی

روسیا الیوم: سران نیروهای سیاسی شیعه عراق به علی خامنه‌ای نامه نوشتند؛ قاآنی وارد عراق شد!

خبرگزاری «روسیا الیوم» از نامه‌ی، سران چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه به علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ، درباره ائتلاف با «مقتدی صدر» خبر داد.

این گزارش می گوید: برخی گروه‌های عضو چارچوب هماهنگی در نامه‌ای به علی خامنه‌ای درباره مذاکرات خود با مقتدی صدر و اینکه وی حاضر به ائتلاف با نیروهای چارچوب هماهنگی به جز ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری المالکی است توضیح داده‌اند.

براساس این گزارش، خامنه‌ای بر اهمیت حفاظت از یکپارچگی چارچوب هماهنگی حتی به قیمت عدم مشارکت در دولت و رفتن به اپوزیسیون تأکید کرده است.

چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعی شامل همه گروه های سیاسی شیعه عراق به غیر از جریان صدر است. صدر در سال گذشته و پس از اعلام اولیه عدم مشارکت در انتخابات، عملا از این چارچوب خارج شد.

پیش از این گزارش‌هایی منتشر شد که بر اساس آنها مقتدی صدر در دیدار هفته گذشته خود با «هادی العامری» به نمایندگی از نیروهای چارچوب هماهنگی، تأکید کرد که حاضر به ائتلاف با همه نیروهای چارچوب هماهنگی به غیر از ائتلاف دولت قانون و نوری المالکی است.

به تازگی مقتدی صدر در توییتی تأکید کرده که همگان چه به اپوزیسیون بپیوندند چه سراغ گزینه تحریم سیاسی بروند، «تا وقتی که مطالبه اصلاح کنند و برای اقتدار عراق بکوشند برادر ما خواهند بود».

در همین حال منابعی به روسیا الیوم خبر دادند که اسماعیل قاآنی امروز برای دیدار با شماری از سران سیاسی شیعه در عراق و رایزنی بر سر تشکیل دولت آتی در این کشور وارد بغداد شد.

دکمه بازگشت به بالا