اخباراهل سنت

نجات یک جوان محکوم به اعدام با وساطت مولانا گرگیج

چهل و هشتمین جوان محکوم به قصاص که قرار بود این هفته اعدام شود با وساطت مولانا محمدحسین گرگیج از پای چوبه دار نجات یافت و دو طایفه شاهوزهی و گرگیج پس از ۸ سال با یکدیگر صلح و سازش کردند.

در همین ارتباط، پایگاه خبری دفتر مولانا محمدحسین گرگیج نوشت، با پادرمیانی این عالم برجسته اهل سنت کشور، یک جوان ساکن زاهدان که در قرنطینه به سر می برد و منتظر اجرای حکم قصاص بود از اعدام رهایی یافت.

براساس این گزارش، در پی نزاع دو جوان از طوایف گرگیج و شاهوزهی در سال ۹۲، محمود شاهوزهی ساکن استان گلستان در زاهدان به قتل رسید و نمازجنازه آن نیز در همان سال توسط مولانا محمدحسین گرگیج برگزار شد؛ پس از سپری شدن مراحل قضایی و صدور حکم قصاص با درخواست بزرگان گرگیج، رایزنی های مولانا محمدحسین گرگیج و مرحوم حاج حبیب شاهوزهی (ریش سفید این طایفه) و پس از آن فرزند ایشان محمد شاهوزهی در استان گلستان با اولیای دم آغاز شد و طی جلسات متعددی، سرانجام پس از ۸ سال این تلاش ها و زحمات بی شائبه نتیجه داد و خانواده مقتول اعلام عفو و گذشت کردند.

گفتنی است که علاوه بر آمار بسیار زیاد ایجاد صلح و سازش بین اقوام در سطح کشور توسط مولانا گرگیج، با رهایی این جوان از اعدام، آمار نجات یافتگان از حکم قصاص توسط مولانا محمد حسین گرگیج به ۴۸ تن در سراسر کشور رسید که در این میان ۲۵ نفر از آنان از برادران اهل تشیع می باشند.

دکمه بازگشت به بالا