اخبارسیاسی

واکنش خطیب زاده به خبر توقیف کشتی ایرانی در سواحل یمن از سوی آمریکا

به گزارش شبکه جهانی کلمه، خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به خبر توقیف کشتی ایرانی در سواحل یمن از سوی آمریکا، گفت: این ادعا را به هیچ عنوان تایید نمی کنیم و آمریکا از این دست ادعاها زیاد مطرح کرده است.

گفته های این مقام ایرانی در حالیست که نیروی دریایی آمریکا روز یک‌شنبه سوم بهمن از توقیف یک کشتی حامل ۴۰ تن کود شیمیایی در آب‌های بین‌المللی در خلیج عمان خبر داد.

گفته می شود که از این مواد برای ساخت مواد منفجره استفاده می کنند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، نیروی دریایی آمریکا گفته است که مبدأ حرکت این کشتی از ایران بوده و در مسیری در حال حرکت بوده که قبلاً برای قاچاق سلاح به شورشیان حوثی یمن استفاده می‌شد.
نیروی دریایی آمریکا روز یک‌شنبه اعلام کرد که همین کشتی سال گذشته در حال حمل هزاران سلاح بود که پس از توقف، به گارد ساحلی یمن تحویل داده شد.

متوقف کردن تازه یک کشتی با مبدأ ایران در حالی صورت می‌گیرد که تنش‌ها در منطقه پس از حمله مرگبار پهپادی و موشکی شورشیان حوثی مورد حمایت ایران به ابوظبی دوباره بالا گرفته است.

در همین حال ، امروز(دوشنبه ، ۴ بهمن ۱۴۰۰) نیز وزارت دفاع امارات متحده عربی خبر داد، دو موشک بالستیک شورشیان حوثی مورد حمایت ایران را که به سمت امارات شلیک شده بود، رهگیری و منهدم کرده است.

این گزارش می گوید، بقایای دو موشک‌ بالستیک منهدم شده در مناطق اطراف ابوظبی سقوط کرد و حمله حوثی های مورد حمایت ایران تلفات جانی نداشت.

دکمه بازگشت به بالا