اخباراقتصادی

برادر روحانی درحالیکه به دلیل رشوه‌خواری در زندان به سر می برد، مجددا به دریافت رشوه متهم شد!

شبكه كلمه/ در نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده شرکت کروز، استفاده حسین فریدون، برادر حسن روحانی رئیس جمهور اسبق ایران از حساب‌های مسعود احمدی‌زاده جهت دریافت رشوه و حق حساب از رسول دانیال‌زاده تأیید شد. دادگاه رسیدگی به پرونده شرکت کروز امروز در شعبه ۴ دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

نماینده دادستان گفت: حسب گزارش معاونت حقوقی سازمان اطلاعات سپاه، طی ۳۷ روز، مجموعاً مبلغ ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، طی ۳۸ تراکنش بانکی از حساب محمد‌علی پور‌فطرتی به حساب آقای مسعود احمدی‌زاده در بانک صادرات از مرتبطان حسین فریدون واریز شده است.

حسین فریدون در حال حاضر در زندان است. آقای فریدون در مهرماه سال ۹۸ به دلیل پرونده رشوه‌خواری دیگری که به بدهکاران بانکی مربوط می‌شد، به ۵ سال زندان محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حسین فریدون در پرونده اول خود به “چند ده میلیارد تومان ارتشا و پول‌شویی و رد پول کثیف” متهم و پرونده‌اش با دو بدهکار بانکی به نام‌های “رسول دانیال‌زاده” و “مالامیری” مربوط بوده است.

اسنادی که بعدها از زندان اوین به بیرون درز کرد، نشان می‌دهد که او در زندان از شرایط خاصی برخوردار است و به مرخصی نیز رفته است. در روزهای گذشته خبرهایی در مورد آزادی او هم منتشر شده بود که از سوی مقامات تکذیب شد.

در پرونده شرکت کروز، استفاده حسین فریدون از حساب‌های مسعود احمدی زاده جهت دریافت رشوه و حق حساب از رسول دانیال‌زاده تأیید شده است و موجب محکومیت مسعود احمدی‌زاده به اتهام فراهم کردن بزه ارتشاء از طریق در اختیار قرار دادن حساب بانکی به حسین فریدون به ۱۵ سال حبس تعزیری شده است.

پرونده وجوه دریافتی حسین فریدون و مسعود احمدی‌زاده از شرکت کروز در شعبه بازپرسی در حال رسیدگی است. در حال حاضر مسعود احمدی زاده در خارج از کشور است. طبق گزارش اطلاعات سپاه، مبلغ ۶ میلیارد ریال در ۲ فقره، ۱۱ میلیارد ریال در یک فقره و یک فقره یک میلیارد ریال بابت انتخابات مجلس نهم توسط شرکت کروز انجام شده و به تأیید حمید کشاورز توچایی رسیده است. طبق ردیابی‌ها مبالغ مذکور به منظور انتخابات به حسین فریدون و مرتبطان او پرداخت شده است.

حسین فریدون پس از ریاست جمهوری حسن روحانی، مرد در سایه او بود و در مجامع رسمی و عمومی و جلسات هیئت دولت و حتی مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ حضور بارز داشت.

دکمه بازگشت به بالا