اخبارحقوق بشر

وکیل کیوان صمیمی: موکلم با فشار نهادهای امنیتی و احتمالا اعمال خشونت به کرج منتقل شد!

شبکه کلمه/ خبر انتقال کیوان صمیمی، زندانی و کنشگر مدنی و سیاسی از زندان اوین به محلی نامعلوم در کرج در حالی در اواخر هفته جاری منتشر شد که همچنان از محل نگهداری این روزنامه‌نگار ۷۳ ساله خبر تازه‌ای در دست نیست.

محمود بهزادی‌راد، حقوقدان و از وکلای کیوان صمیمی گفته: متاسفانه در شرایطی که آقای صمیمی با مشکلات قلبی، کلیوی و ریوی دست و پنجه نرم می‌کند او را بدون اجازه پزشکی قانونی از زندان اوین منتقل کرده‌اند.

آقای بهزادی‌راد خاطرنشان کرد: هنوز نمی‌دانیم که کیوان صمیمی را پس از انتقال از زندان اوین به کرج، در کدام محل و کدام زندان نگهداری می‌کنند.

مصطفی نیلی دیگر وکیل کیوان صمیمی در گفتگو با امتداد اعلام کرده که کیوان صمیمی، پس از انتقال از زندان اوین، در بازداشتگاه یکی از کلانتری‌های شهر کرج نگهداری می‌شود و قرار است به ندامتگاه مرکزی کرج منتقل گردد. نیلی همچنین عنوان کرده که انتقال موکلش با فشار نهادهای امنیتی صورت گرفته است.

آقای نیلی گفته نهادهای امنیتی در این مدت، یکسره برای آقای صمیمی، پرونده‌سازی کرده و با توجه به سن و سال این زندانی سیاسی و نظر پزشکی قانونی-که شرایط حبس را برای او مساعد ندانسته بود-، باز هم فشار آوردند تا حکم ایشان اجرا شود.

این وکیل دادگستری، همچنین با اشاره به بحث انتقال کیوان صمیمی از زندان اوین نیز، تصریح کرد: به نظر می‌رسد که ایشان را با توسل به خشونت و زور از زندان اوین خارج و به کرج منتقل کرده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا