اخبارسیاسی

احمدی نژاد: قرارداد پنهانی معنایش اینست که به ضرر ملت است و فاقد اعتبار است

شبکه کلمه/ محمود احمدی نژاد رئیس دولت‌های نهم و دهم و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در تازه ترین گفت‌وگویش با مجله گرچک حیات ترکیه ضمن اشاره به انعقاد قرارداد جمهوری اسلامی با چین و روسیه گفت: اگر قراردادی پنهان از نظر ملت بسته شود، معنایش اینست که مطالبی به ضرر ملت در آن وجود دارد که در این صورت نیز فاقد اعتبار است.

 او اعتبار هر قرارداد خارجی را منوط به عادلانه بودن، تایید ملت و تامین منافع ملی دانست.

 وی اضافه کرد: اگر قراردادی نوشته شده است باید آن را به رای مردم بگذارند و اگر نگذاشتند، بدیهی است که هیچ اعتباری ندارد.

 احمدی نژاد همچنین در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی در استان قزوین قرارداد ایران با چین را بدتر از برجام توصیف کرد و گفت: حالا آمده اند یک قرارداد با چین بسته اند که آن را دیگر به مجلس هم نمی برند تا بخواهند در مدت ۲۰ دقیقه تصویب کنند! و فاجعه بار اینکه در پاسخ به علت عدم انتشار محتوای آن می گویند طرف چینی خواسته است متن قرارداد منتشر نشود! در حالی که این حق ملت ایران است و به چین ربطی ندارد.

 مگر آنها حاکم بر سرنوشت کشور هستند؟ جسته و گریخته هم خبرهایی بیرون می آید که فلان جزیره را می خواهند بدهند، یا آنکه می خواهند نیروی نظامی وارد ایران کنند، که همه اش خلاف قانون اساسی است.

 وی به بیان یک بهانه دیگر در باره عدم انتشار قرارداد با چین پرداخت و گفت: می گویند اگر متن قرارداد را منتشر کنیم آمریکایی ها می فهمند و خرابکاری می کنند! ساده لوحانه است که فکر کنیم آمریکایی ها خبر ندارند!؟ عوامل اسرائیل در تهران اسناد سری و فوق سری را به سرقت می برند و از کشور خارج می کنند، آنوقت چگونه ممکن است از محتوای قرارداد با چین خبر نداشته باشند؟ اصلا مگر چین بدون نظارت آمریکا با ما قرارداد می بندد!؟ آیا فقط ملت نباید واقعیت این قرارداد را بداند!؟

 رئیس دولت بهار بی اطلاع نگهداشتن ملت از محتوای یک قرارداد خارجی را دلیل کافی بر زیانبار بودن آن دانست.

دکمه بازگشت به بالا